گوشی‌های میزو پرو ۷ و پرو ۷ پلاس مجهز به دو نمایشگر به‌صورت رسمی معرفی شدند

کمپانی میزو بالاخره از اسمارت‌فون‌های جدید خود در سال جاری با نام‌های میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس پرده برداشت. این گوشی‌ها همانطور که در شایعات نیز ذکر شده بود، از دو نمایشگر یکی در پنل جلویی و دیگری در پشت گوشی بهره می‌برند که هردوی آنها از نوع Super AMOLED بوده و توسط سامسونگ ساخته شده‌اند.

میزو نمایشگر دوم را با هدف دسترسی سریع‌تر به نوتیفیکیشن‌ها، کنترل ساده‌تر بخش موسیقی و استفاده از حالتی آینه‌ای مانند برای سلفی با دوربین پشتی تعبیه کرده است. این سازنده برای دوربین اصلی میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی ساخت سونی بهره گرفته که یکی از آنها وظیفه ثبت تصاویر رنگی و دیگری نیز به منظور گرفتن‌های عکس‌های سیاه و سفید کاربرد دارد. این سنسورها دارای دریچه دیافراگم f/2.0 بوده و طبق ادعای کمپانی سازنده، عکس‌های مناسبی در مکان‌های کم نور و هنگام شب ثبت خواهند کرد. برای دوربین جلوی این دو اسمارت‌فون نیز از سنسوری با دقت 16 مگاپیکسل استفاده شده تا خیال عاشقان سلفی از همه نظر راحت شود.

اما خب حالا که شباهت‌های این دو گوشی را بیان کردیم، نوبت به ذکر تفاوت‌های آنها رسیده است. میزو پرو 7 پلاس از پردازنده هلیو X30 بهره خواهد برد، که تراشه‌ای 10 هسته‌ای بوده و با فناوری 10 نانومتری تولید شده، درحالی‌که برادر کوچک از پردازنده هلیو P25 (تراشه‌ای که برای اسمارت‌فون‌های میان‌رده توسعه یافته) به عنوان مغز متفکر خود استفاده می‌کند.

همچنین نسخه پلاس این تلفن‌ هوشمند دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بوده و به 6 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز شده است. اما نسخه معمولی این اسمارت‌فون تنها 64 گیگابایت حافظه داخلی داشته و از 4 گیگابایت رم نیز بهره می‌برد. علاوه‌بر این، باید گفت که میزو 7 پلاس دارای نمایشگری 5.7 با رزولوشن QHD بوده ولی سازنده برای میزو 7، به صفحه‌نمایشی 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p بسنده کرده است. نمایشگر دوم هر دو محصول نیز با اندازه 2 اینچ در پشت دستگاه خود‌نمایی می‌کند.

میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس

سازنده برای تامین انرژی مورد نیاز نسخه پلاس این گوشی، یک باتری حجیم به ظرفیت 3500 میلی‌آمپر را در نظر گرفته که از نسل چهارم فناوری شارژ سریع کمپانی مدیاتک به نام mCharge 4.0 پشتیبانی می‌کند و قادر است در مدت نیم ساعت، 67 درصد از باتری گوشی را پر کند. اما برادر کوچک‌تر در این بخش هم قانع‌تر بوده و به یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر و فناوری شارژ سریع mCharge 3.0 مجهز شده است.

خوشبختانه میزو مانند دیگر همتایانش به حذف جک استاندارد 3.5 میلی‌متری صدا اعتقادی نداشته و این جک صدا در هر دو محصول وجود دارد. همچنین این کمپانی در کنار رونمایی از اسمارت‌فون‌های جدیدش از هدفون‌های تازه خود یعنی Meizu Flow نیز پرده‌برداری کرد ولی هنوز مشخص نیست که آیا این هدفون‌های جدید، در پکیج فروش اسمارت‌فون‌های معرفی شده قرار خواهند گرفت یا خیر.

میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس

میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس با جدیدترین ورژن از رابط کاربری شخصی‌سازی شده کمپانی سازنده یعنی Flyme عرضه خواهند شد و هر دو از اندروید نوقا نسخه 7.0 بهره می‌برند و از تاریخ 5 آگوست قابل خریداری هستند. میزو پرو 7 با برچسب قیمت 430 دلاری و میزو پرو 7 پلاس نیز با قیمتی معادل 530 روانه بازار خواهد شد. نظر شما درباره این دو اسمارت‌فون چیست؟

نوشته گوشی‌های میزو پرو 7 و پرو 7 پلاس مجهز به دو نمایشگر به‌صورت رسمی معرفی شدند اولین بار در پدیدار شد.