گوشی‌ جدید‌ سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۰ در گیک‌بنچ رویت شد

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ درحال کار بر‌ روی یک گوشی هوشمند جدید است. این گوشی به احتمال زیاد نسخه ارزان‌ قیمت‌ گلکسی S8 خواهد بود. بر‌اساس ادعای Roland Quandt، این گوشی احتمالا گلکسی S8 Mini یا S8 Lite نام خواهد گرفت.

این گوشی با اسم SM-G9600 در گیک‌بنچ رویت شده و همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، در قسمت مادربرد به sdm 840 اشاره شده که می‌تواند اشاره به پردازنده اسنپدراگون 840 داشته باشد. این پردازنده دارای چهار هسته پردازشی است و احتمال دارد که نسخه‌ بهبود‌ یافته‌ای از پردازنده اسنپدراگون 820 باشد.

S8 Lite

کوالکام اخیرا پردازنده اسنپدراگون 630 را به‌عنوان نسخه‌ی به‌روز شده‌ اسنپدراگون 625 و پردازنده اسنپدراگون 660 را به‌عنوان نسخه به‌روز‌ شده اسنپدراگون 625 و 653 عرضه کرده است. اسنپدراگون 835 با هشت هسته پردازشی، در اکثر گوشی‌های پرچمدار امسال همانند گلکسی S8 و S8 پلاس به‌کار گرفته شده است. بنابراین sdm 840 می‌تواند به عنوان پردازنده اسنپدراگون 840 به بازار عرضه شود‌.

براساس اطلاعات فاش شده در گیک‌بنچ، این گوشی دارای 4 گیگابایت رم بوده و با اندروید 7.1.2 در این بنچمارک ظاهر شده است. پردازنده چهار هسته‌ای sdm840 با فرکانس 1.77 گیگاهرتز، موفق به کسب امتیاز 1782 در بخش تک‌هسته‌ای و امتیاز 4212 در بخش چند هسته‌ای شده است، اما در‌حال‌حاضر اطلاعاتی درباره‌ی پردازنده گرافیکی این دستگاه وجود ندارد.

با توجه به این‌که گلکسی S8 با نام SM-G950 و در چین با نام SM-G9500 عرضه شده بود، برخی معتقد هستند که این گوشی با نام SM-G9600 گلکسی S9 خواهد بود اما با توجه‌ به پردازنده این مدل بسیار بعید است که پرچمدار بعدی این شرکت باشد و به احتمال زیاد یک نسخه‌ی ضعیف‌تر و ارزان قیمت‌تر از گلکسی S8 باشد.

به‌تازگی یکی از مدیران این شرکت تایید کرده که نسخه مینی از گلکسی S8 عرضه نخواهد شد. همان‌گونه که می‌دانید، برای پرچمداران سال‌های گذشته این شرکت مانند گلکسی S7 و S6 نیز نسخه مینی عرضه نشده بود. بنابراین نام این گوشی احتمالا گلکسی S8 Lite خواهد بود. گوشی S8 Lite به احتمال زیاد برای رقابت با گوشی ال‌جی Q6 که به‌تازگی با حاشیه‌های بسیار کم صفحه‌نمایش معرفی شده، روانه بازار خواهد شد. در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی‌ منتشر خواهد شد.

نوشته گوشی‌ جدید‌ سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون 840 در گیک‌بنچ رویت شد اولین بار در پدیدار شد.