گوشی اقتصادی هواوی نوا Y61 با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد

هواوی در اقدامی بی‌سروصدا یک اسمارت‌فون جدید را در فهرست وبسایت جهانی خود قرار داده است. این اسمارت‌فون با نام رسمی هواوی نوا Y61 به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ به‌عنوان جانشین اسمارت‌فون سال گذشته موسوم به نوا Y60 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

متاسفانه جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه این اسمارت‌فون هنوز اعلام نشده است. با این‌حال فهرست مشخصات کامل آن هم‌اکنون قابل دسترس است. هواوی نوا Y61 از ظاهری مشابه با سایر اسمارت‌فون‌های اقتصادی برخوردار است. این دستگاه از طراحی فریم تخت بهره گرفته و قالب دوربین پشتی آن از ظاهری مشابه با آیفون‌های پرو اپل برخوردار است. اما این دوربین‌ها در عمل بسیار ضعیف‌تر بوده و شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی هستند.

به‌نظر می‌رسد که این گوشی دارای ساختاری پلاستیکی است؛ اگرچه کمپانی چینی به این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرده است. ابعاد بدنه هواوی نوا Y61 برابر با 164.28×75.8×8.94 میلی‌متر و وزن آن معادل با 188 گرم است. این اسمارت‌فون با 3 مدل رنگی مختلف شامل آبی (Sapphire Blue)، سبز (Mint Green) و مشکی (Midnight Black) به بازار عرضه می‌شود.

هواوی نوا Y61 مجهز به یک نمایشگر 6.52 اینچی LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس (1600×720 پیکسل) و یک ناچ قطره‌ای شکل است. توان پردازشی این دستگاه از طریق یک تراشه ناشناخته مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای تامین می‌شود. این اسمارت‌فون با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در بازارهای منطقه آسیا اقیانوسیه عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که ورژن ارائه شده در سایر مناطق دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

به‌طور مشابه، مدل‌های عرضه شده در برخی مناطق از قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت برخوردار بوده و دستگاه‌های در نظر گرفته شده برای بعضی مناطق دیگر صرفا قادر به دریافت 1 سیم‌کارت خواهند بود. حتی اتصال NFC نیز صرفا در برخی بازارهای خاص قابل دسترس است.

در هر صورت تمامی مدل‌های هواوی نوا Y61 مجهز به اتصال وای‌فای تک‌بانده، قابلیت اتصال به شبکه 4G، بلوتوث 5.1 و GNSS هستند. جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت USB Type-C از نوع USB 2.0 سایر ویژگی‌های این اسمارت‌فون به‌شمار می‌روند. از جنبه نرم‌افزاری نیز این گجت مجهز به رابط کاربری EMUI 12 بوده و در عوض سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) از خدمات موبایلی هواوی (HMS) استفاده می‌کند. نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی از فناوری شارژ سریع 22.5 واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌کند.

نوشته گوشی اقتصادی هواوی نوا Y61 با دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.