گوشی ال‌جی V30 در عکس‌برداری در نور کم عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت

دوربین گوشی‌های هوشمند تاکنون پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته‌اند و کیفیت آن‌ها روز به روز در حال بهبود است. اما یکی از نقطه ضعف‌های همیشگی دوربین گوشی‌ها، عملکرد ضعیف آن‌ها در نور کم است.

دوربین گوشی‌ها از سنسور‌های کوچک بهره می‌برد و به هیج‌وجه عملکردی همانند دوربین‌های بدون آینه یا DSLR در نور کم را ندارند. با توجه به محدودیت‌های گوشی‌ها، استفاده از سنسور‌های بزرگ در آن‌ها در‌حال‌حاضر ممکن نیست ولی یک راه‌حل جایگزین، بزرگ کردن دریچه دیافراگم است.

دریچه دیافراگم نور را از طریق لنز به سنسور‌ها منتقل می‌کند. در نتیجه هر‌چه گشادگی دریچه دیافراگم بیشتر باشد نور بیشتری از آن عبور خواهد کرد، دریچه دیافراگم با نماد f نمایش داده می‌شود. دریچه دیافراگم دوربین بیشتر تلفن‌های هوشمند امروزی بین محدوده f/2.0 و f/1.7 قرار دارد.

به زبان ساده هرچه دریچه دیافراگم دوربین گوشی بزرگتر باشد، عکس‌ها باکیفیت بهتری در شرایط نوری کم ثبت می‌شوند. علاوه‌بر این، نرم‌افزار دوربین نیز نقش زیادی در کیفیت تصاویر و کاهش نویز آن‌ها دارد و پردازش نهایی تصویر به‌وسیله نرم‌افزار انجام می‌شود. برای نمونه گوشی‌های گلکسی S8 ،S8‌ پلاس،S7 وS7 پلاس با f/1.7، به‌دلیل بزرگی دریچه دیافراگم قادر هستند تا در شب عکس‌های باکیفیتی را به‌ثبت برسانند.

ال‌جی V30

با توجه به آخرین‌خبرها، دوربین اصلی ال‌جی V30 از گشادگی دریچه دیافراگم f/1.6 بهره خواهد برد. اگر این خبر درست باشد، دوربین این گوشی بزرگترین دریچه دیافراگم را در بین گوشی‌های هوشمند خواهد داشت و می‌تواند عکس‌های شگفت‌انگیزی را در شب به‌ثبت برساند. با توجه به اطلاعات منتشر شده از این گوشی، ال‌جی V30 محصول بسیار جذابی خواهد بود.

نوشته گوشی ال‌جی V30 در عکس‌برداری در نور کم عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت اولین بار در پدیدار شد.