گوشی همراه و تبلت خودتان را دو برابر سریع‌تر شارژ کنید

گوشی همراه و تبلت خودتان را دو برابر سریع‌تر شارژ کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید سریع منزل یا محل کار خود را ترک کنید و متوجه شوید که باتری گوشی همراه شما شارژ کمی دارد و زمان کافی هم برای شارژ کردن آن ندارید. اگر چنین است، یک راه آسان برای اینکه مطمئن شوید در زمان کوتاهی که در اختیار دارید، باتری حداکثر شارژ ممکن را دریافت می‌کند این است که گوشی خود را در حالت پرواز (airplane mode) قرار دهید.

احتمالا می‌دانید که این حالت، از زنگ خوردن یا ایجاد صدا‌های دیگر جلوگیری می‌کند، اما در واقع این تنظیم دستی، کاربردهای دیگری هم می‌تواند داشته باشد.

فعال کردن حالت پرواز علاوه بر موارد بالا، همه‌ واحدهای رادیویی دستگاه (آنتن،GPS، بلوتوث و غیره) را خاموش می‌کند و این در مدتی که باتری در حال شارژ است، بسیار مهم است.

با غیرفعال کردن همه این قسمت‌ها، دستگاه نسبت به حالت عادی کم‌تر انرژی مصرف می‌کند و حجم پردازشی سیستم هم پایین می‌آید و باتری سریع‌تر شارژ خواهد شد؛ زیرا که بیشتر جریان الکتریکی ورودی به باتری راه می‌یابد به جای اینکه در خود دستگاه مصرف شود.

این اختلاف در مدت شارژ کردن بسیار قابل توجه و مهم است. در حقیقت، بیشتر گوشی‌های همراه و تبلت‌ها زمانی که در حالت پرواز قرار می‌گیرند، تقریبا می‌توانند دو برابر سریع‌تر شارژ شوند.

البته با خاموش کردن گوشی در زمان شارژ کردن می‌توان سرعت را بیشتر کرد، اما در عوض باید منتظر بوت شدن دوباره دستگاه ماند..

به عقیده‌ من قرار دادن در حالت پرواز بسیار کاربردی‌تر از خاموش و روشن کردن است؛ زیرا این کار هم زمان می‌برد و هم اینکه شما باید دو بار دکمه پاور را فشار دهید که خاموش و روشن شود.

شارژ دستگاه در حالت پرواز همان مزایای شارژ در حالت خاموش را دارد، با این تفاوت که نیاز نیست منتظر بمایند که دستگاه دوباره بوت شود.

واضح است که زمانی که گوشی در حالت پرواز است شما هیچ تماس یا پیغامی را دریافت نمی‌کنید و باید پس از شارژ شدن به حالت عادی برگردانید.

نوشته گوشی همراه و تبلت خودتان را دو برابر سریع‌تر شارژ کنید اولین بار در پدیدار شد.