گوشی هواوی میت ۹ با بدنه فلزی و دوربین دوگانه معرفی شد

گوشی هواوی میت ۹ با بدنه فلزی و دوربین دوگانه معرفی شد

دقایقی پیش کمپانی بزرگ و چینی هواوی، از پرچم‌دار جدید خود با نام هواوی میت ۹ رونمایی کرد، محصولی که باید آن را یکی از قدرتمندترین تولیدات حال حاضر دنیا دانست.

از این گوشی که در شهر مونیخ آلمان رونمایی شد، عکس‌ها و اکثر مشخصاتش پیش از این لو رفته بود و حال با رونمایی رسمی، مشخص شد که برخی از مسایل برای جذاب بودن آن هنوز وجود دارد.

میت ۹ این بار به اندازه ۰.۱ اینچ در نمایشگر، کوچک‌تر شده و به عدد ۵.۹ اینچ با وضوح تصویر فول اچ‌دی رسیده است، اما به واسطه نسبت بالای نمایشگر در برابر بدنه، حتی از محصولی چون آی‌فون ۷ پلاس که نمایشگری ۵.۵ اینچی دارد، باز هم کوچک‌تر است.

هواوی از جدیدترین چیپست هواوی با نام کایرین ۹۶۰ بهره می‌گیرد که مجهز به ۸ هسته است. ۴ هسته قدرتمند کورتکس A73 که در فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کنند و ۴ هسته A53 که در حداکثر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز به فعالیت می‌پردازند. همچنین هواوی این بار از یک واحد گرافیکی قدرتمند به نام Mali G71 بهره گرفته است و ۴ گیگابایت رم نیز در کنار این مجموعه توانمند سخت‌افزاری فعالیت می‌کند.

یکی دیگر از نقاط قوت میت ۹ را باید دوربین دوگانه آن دانست که از نسل دوم دوربین‌های لایکا بهره می‌گیرد. یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی سیاه و سفید در کنار لنز ۱۲ مگاپیکسلی رنگی که هر دو دارای f/2.2 بوده و از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کنند. همچنین فوکوس هایبرید و ۴ گانه باعث می‌شود تا دوربین دارای دقت و سرعت بسیار بالایی در سنجش سوژه باشد.

هواوی ادعا می‌کند که به فناوری جدیدی دست یافته که بدون از دست رفتن جزئیات و کیفیت عکس، به شما اجازه زوم کردن می‌دهد (مانند زوم اپتیکال)، امری که بایستی منتظر ماند و در عمل کیفیت آن را سنجید.

گوشی میت ۹ تبدیل به اولین پرچم‌دار کمپانی چینی شده است که توانایی فیلم‌برداری با وضوح تصویر ۴K را نیز داراست و از سوی دیگر به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با F/1.9 تجهیز شده است.

از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی با توانایی پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و همچنین دو سیم‌کارت، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری با ساپورت از شارژ فوق سریع ۵A و همچنین اسکنر اثرانگشت با توانایی تشخیص حرکت انگشت بر روی آن اشاره کرد.

این فبلت جدید در ۶ رنگ خاکستری، مشکی، سفید، نقره‌ای، طلایی و قهوه‌ای عرضه می‌شود و به همراه اندروید ۷ و قیمتی در حدود ۷۰۰ یورو به بازار عرضه خواهد شد. کشورهای آغازین برای شروع عرضه این محصول چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کویت، لهستان، عربستان سعودی، اسپانیا، تایلند و امارات متحده عربی اعلام شده و به همین خاطر و رابطه نزدیک تجاری کشور ما با امارات، بایستی منتظر عرضه سریع آن نیز در ایران باشیم.

نوشته گوشی هواوی میت ۹ با بدنه فلزی و دوربین دوگانه معرفی شد اولین بار در پدیدار شد.