گوشی هوشمند اندرویدی نوکیا ۶ با ۴ گیگابایت رم و سنسور اثر انگشت رسما معرفی شد

گوشی هوشمند اندرویدی نوکیا 6 با 4 گیگابایت رم و سنسور اثر انگشت رسما معرفی شد

امروزی تصویری از جعبه گوشی هوشمند نوکیا در اینترنت منتشر شده که برخلاف انتظار نام آن به‌جای D1، نوکیا 6 است. در یک مصاحبه مطبوعاتی که HMD انجام داد، این شرکت از دستگاه نوکیا 6 پرده برداشت. همانطور که می‌دانید شرکت HMD دارای مجوز انحصاری برای استفاده از برند نوکیا در گوشی‌های هوشمند تولیدی توسط خود است.

نوکیا 6 دارای شیشه محافظ گوریلا گلس 2.5D بوده که بر روی نمایشگر 5.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول‌اچ‌دی این دستگاه خودنمایی می‌کند. پردازنده 8 هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 430 به‌همراه تراشه گرافیکی آدرنو 505 قدرت این مدل را تامین کرده و فناوری Quick Charge 3.0 باعث شارژ سریع آن تا 4 برابر نسبت به حالت عادی می‌شود. نوکیا برای این گوشی هوشمند 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، سنسور اثر انگشت و باتری 3000 میلی‌آمپری درنظر گرفته است. دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2.0 و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2.0 وظیفه ثبت تصاویر کاربران را برعهده دارند.

نوکیا 6 از سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید نوقا 7.0 بهره می‌برد و اوایل امسال به‌صورت انحصاری از طریق JD.com عرضه می‌گردد. قیمت درنظر گرفته شده برای این دستگاه اندرویدی 245 دلار خواهد بود. شرکت HMD به‌علت کاربران زیاد گوشی‌های هوشمند در چین (براساس پیش‌بینی‌ها 593 میلیون در سال 2017) و همچنین وجود دستگاه‌های باکیفیت و اقتصادی، این کشور را برای عرضه نوکیا 6 انتخاب کرده است.

نوشته گوشی هوشمند اندرویدی نوکیا 6 با 4 گیگابایت رم و سنسور اثر انگشت رسما معرفی شد اولین بار در پدیدار شد.