گوگل اپلیکیشن طالبان را حذف کرد

گوگل اپلیکیشن طالبان را که مخصوص گوشی های هوشمند طراحی شده مسدود می‌کند.
 
گزارشها حاکی از اینست که طالبان برای انتشار عقاید خصمانه و تروریستی خود یک اپلیکیشن مبتنی بر اندروید با زبان پشتو ساخته و در Play Store گوگل منتشر کرده بود که برای ارائه بیانیه‌های رسمی، ویدیوها و دیگر مطالب مورد نظر این گروه مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون توسط گوگل از فروشگاه نرم افزاری این شرکت حذف شده است.
 
سخنگوی طالبان پیشتر در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرده بود انتشار این اپلیکیشن در راستای تلاشهای تکنولوژیکی و استفاده از فناوری پیشرفته توسط این گروه برای جلب مخاطبانی بیشتر در سطح جهان است.
 
این اپلیکیشن که «الاماره» نام دارد فقط یک روز پس از قرار گرفتن روی فروشگاه نرم افزاری گوگل حذف شد. هرچند سخنگوی طالبان می گوید اپلیکیشن به دلیل مشکلات فنی توسط سازنده از دسترس خارج شده، اما رسانه ها خبر می دهند که حذف این نرم افزار به دلیل ممنوعیت انتشار عقاید تنفرآمیز توسط فروشگاه گوگل انجام گرفته است.
 
هرچند گوگل به طور مشخص به این اپلیکیشن اشاره نکرده، اما در اطلاعیه خود که در اختیار رسانه ها قرار داده می‌گوید: سیاست فروشگاه ما این‌طور تنظیم شده که تجربه مناسبی را برای کاربران و توسعه دهندگان فراهم آورد و اپلیکیشن‌هایی که ناقض این سیاستها باشند از روی فروشگاه Google Play حذف خواهند شد.
 
مدتی است طالبان فعالیتهای تبلیغاتی خود را در شبکه های مجازی و دیگر پلتفرم های دنیای وب افزایش داده تا مخاطبین بیشتری در اختیار داشته باشد.
 
وبسایت این گروه اکنون در پنج زبان مختلف از جمله انگلیسی و عربی قابل مطالعه است و اخبار گروه به شکل منظم روی سایت هایی مثل فیس بوک و توییتر ارائه می شوند.
 
این موضوع در حالیست که طالبان تا همین اواخر از نمادهای مقاومت و مخالفت با فناوری بود، اما به نظر می‌رسد پس از استفاده داعش و جلب مخاطب از طریق شبکه های اجتماعی و ابزارهای موبایلی، این گروه گذشته گرای تروریستی نیز به این روش رو آورده است.