گوگل دسترسی به Stadia را رایگان کرد

ICTna- گوگل در 14 کشور دنیا، دسترسی به پلتفرم بازی خود را برای کمک به مردم در جهت رفع کسالت روزهای قرنطینه شیوع ویروس کرونا رایگان کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این دسترسی رایگان دو ماهه به منظور ارزیابی پلتفرم بازی گوگل در رقابت با مایکروسافت و انویدیا هم محسوب می شود. کاربران به 9 عنوان بازی روی این پلتفرم دسترسی دارند و کسانی که قبلا برای استفاده از این سرویس ثبت نام کرده بودند، پرداخت های شان در این دوره به حالت تعلیق درخواهد آمد.
فیل هریسون، مدیرکل Stadia در یک پست وبلاگی نوشت: با یکی از چالش برانگیزترین زمان ها مواجه هستیم. حفظ فاصله اجتماعی حیاتی است اما ماندن در خانه برای مدت زمان طولانی هم می تواند سخت باشد و احساس تنهایی به آدم دست بدهد.
به گفته او، وقتی در خانه گیر افتاده اید، بازی های ویدیویی راه باارزشی برای حفظ روابط اجتماعی با دوستان و خانواده است بنابراین در 14 کشور دسترسی حرفه ای به سرویس Stadia را برای دو ماه فراهم کرده ایم.
این اقدام منجر به افزایش ثبت نام ها برای دسترسی بیزینسی خواهد شد هرچند که گوگل پیش از این گفته است که باندپهن این سرویس را برای جلوگیری از فشار اضافی روی شبکه های محلی کنترل خواهد کرد.
رزولوشن پیش فرض صفحه ها از 4K به 1080p کاهش خواهد یافت و درحالی که خیلی ها متوجه کاهش کیفیت بازی ها نخواهد شد اما گزینه انتخاب استفاده از دیتا در اپ Stadia وجود دارد.
هرچند این موضوع اعلام خبر خوبی از سوی گوگل است و بسیاری از گیمرها از آن استقبال خواهند کرد اما برای غول اینترنتی وجه دیگری نیز دارد. چراکه به عنوان یک پیشنهاد ویژه یا دوره تست رایگان برای جذب کاربرانی خواهد بود که قبلا برای استفاده از این سرویس وسوسه نشده اند. احتمال دارد تعدادی از آنها بعد از گذشت این دو ماه حاضر باشند 10 دلار از جیب خود برای ادامه دسترسی به این بازی ها روی پلتفرم Stadia خرج کنند.