گوگل می‌داند چه کسی رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌شود

شرکت گوگل چندی پیش یک نظرسنجی اینترنتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار کرد. همچنین یک اپلیکیشن موبایلی از سوی این شرکت ارایه شد تا کاربران اندرویدی در مورد این انتخابات نظر دهند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت گوگل به صورت مجزا سیستم‌های جدیدی که راه‌اندازی کرده است را در اختیار گرفته است تا دریابد کاربران آمریکایی در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری چطور فکر می‌کنند و در نهایت چگونه رای می‌دهند.

این سیستم جدید آگهی‌های تبلیغاتی، سایت‌های خبری و اطلاعات مربوط به نامزدها را شامل می‌شود و از جمله زیرمجموعه‌های آن می‌توان به روزنامه‌های وال استریت ژورنال و واشنتگن پست اشاره کرد. این ابزار کاربردی Google Consumer Surveys نام دارد.

«جاستین کوهِن» یکی از مدیران بازاریابی مربوط به توسعه این ابزار گفت: «سیستم Consumer Surveys گوگل در مورد هر یک از تحقیق‌هایی که انجام می‌شود، پاسخ‌های احتمالی را می‌سنجد و از ویژگی‌های جمعیت‌شناختی استفاده می‌کند و از این طریق می‌تواند تا حد امکان به نظرات و چشم‌اندازهای مردم نزدیک شود. نتایجی که از این سیستم به دست می‌آید نهایت دقت را دارد».

این سیستم هم‌اکنون به صورت ویژه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است و به واسطه آن گوگل از تاریخچه جست‌وجوهای اینترنتی کاربران و دیگر فعالیت آنها استفاده می‌کند و در نهایت از هم‌اکنون می‌داند چه کسی رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود.