گوگل نمایش اعلانات برنامه‌های آپدیت‌شده را حذف کرد

 
 
گوگل بسیاری از اپلیکیشن‌های اصلی و پیش‌فرض سیستم عامل اندروید را به طور جداگانه و مستقل از آپدیت‌های که برای خود سیستم عامل ارائه می‌شود، بروزرسانی می‌کند و در این میان، ممکن است برخی تغییرات حاصل از بروزرسانی این اپلیکیشن‌ها، در نظر کاربران پنهان بماند.
 
از این رو، چند وقتی بود که بسیاری از کاربران اندروید از عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها یا همان اعلانات گوگل پلی استور بعد از بروزرسانی اپلیکیشن‌ها خبر می‌دادند و اغلب این موضوع را به عنوان یک باگ و مشکل نرم‌افزاری تلقی می‌کردند.
 
اما اکنون مشخص شده که عدم نمایش اعلانات مربوط به آپدیت اپلکیشن‌ها، یک باگ نبوده و گوگل این ویژگی را عمدا و به منظور مدیریت بهتر انبوه اعلاناتی که در گوشی کاربران نمایان می‌شوند، گنجانده است. این حالت از نسخه 17.4 پلی استور به پلی استور اضافه شده است.
 
البته پیش از این نیز گوگل امکان غیرفعال کردن قابلیت نمایش اعلانات اپلیکیشن‌های آپدیت شده را برای کاربران فراهم کرده بود اما به نظر تصمیم مدیران گوگل بر این بوده تا این قابلیت را به صورت پیش‌فرض غیرفعال باشد.
 
با این حال، اگر کاربران تمایل به دریافت این اعلانات دارند می‌توانند بروزرسانی خودکار را به حالت دستی تغییر دهند که در این صورت، از اتمام فرآیند آپدیت برنامه‌ها باخبر خواهند شد.