یکی از نسخه‌های گوشی هواوی P20 دارای نسبت تصویر عجیب و غریبی است

گوشی‌های هواوی P10 پلاس و میت ۱۰ که پرچمداران حال حاضر سری‌های P و میت محسوب به شمار می‌روند، از صفحه نمایشی با رزولوشن کواد اچ‌دی برخوردارند. اطلاعات جدیدی درخصوص یکی از نمونه‌های گوشی هواوی P20 منتشر شده که نشان می‌دهد این کمپانی هنوز نتوانسته از به‌کارگیری پنل‌های فول‌ اچ‌دی در پرچم‌داران خود دست بکشد.

یک بنچمارک مبتنی بر HTML نتیجه تست یک دیوایس با شماره مدل EML-AL00 ثبت کرده که مربوط به یکی از نسخه‌های گوشی هواوی P20 است. این بنچمارک رزولوشن هندست مذکور را ۲۲۴۴ در ۱۰۸۰ پیکسل عنوان کرده که نشان از نسبت تصویر ۱۸.۷ به ۹ دارد. این نسبت تصویر نشان‌دهنده عریض‌تر بودن این اسمارت‌فون در مقایسه با گلکسی‌های اخیر سامسونگ است؛ هر چند هنوز هم کم‌تر از نسبت تصویر آی‌فون X است.

لازم است به این نکته توجه شود که در این بنچمارک به دلیل ایجاد شرایط مناسب برای انجام تست و چگونگی عملکرد مرورگر، رزولوشن صفحه نمایش در مقیاس یک سوم (۷۴۸ در ۳۶۰ پیکسل) ثبت شده است. پیش از این عنوان شده بود که این پنل عریض یک برش در بالای صفحه نمایش دارد. به علاوه، هنوز بسیاری از وب‌سایت‌ها با این نسبت‌های تصویر نامتعارف مشکل دارند.

مطابق اطلاعات بنچمارک، این مدل از گوشی هواوی P20 مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو بوده است. پرچمداران کنونی این کمپانی هم‌اکنون از پروژه Treble پشتیبانی می‌کنند و انتظار داریم این پشتیبانی در محصول جدید هواوی نیز انجام بپذیرد.

نوشته یکی از نسخه‌های گوشی هواوی P20 دارای نسبت تصویر عجیب و غریبی است اولین بار در پدیدار شد.