یک دلار سرمایه‌گذاری در فضای مجازی کودک ۱۶ دلار بازگشت سرمایه دارد

رئیس کارگروه کودک و فضای مجازی دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان خدمات فضای مجازی کودکان باید بدانند هر یک دلار سرمایه‌گذاری در آموزش کودک، ۵ تا ۱۶ دلار بازگشت سرمایه خواهد داشت.
 
خسرو سلجوقی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال سال جاری درباره اقتصاد فضای مجازی کودک و اهمیت این اقتصاد گفت: بهترین شروع زندگی برای کودکان سنین صفر تا 2.5 سالگی و سپس 2.5 تا هفت سالگی است.
 
رئیس کارگروه کودک و فضای مجازی دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال افزود: پژوهش‌های بسیاری اثبات کرده‌اند که ریشه اغلب مشکلات اجتماعی، شخصی و رفتاری انسان عصر حاضر در ضعف یادگیری مهارت‌های پایه و بنیادین متناسب با اوضاع و احوال جامعه خویش است و مهم‌ترین دوران یادگیری غیرمستقیم این مفاهیم، سنین دو الی 7 سالگی به‌خصوص طلایی‌ترین دوران رشد یعنی بین 3 الی 5 سالگی است.
 
وی خاطر نشان کرد: دورانی که طی آن 90 درصد رشد مغز انسان صورت می‌پذیرد و اهمیت آن برای برنامه‌ریزان حوزه تربیتی به حدی است که از آن تحت عنوان بهترین شروع زندگی یاد می‌شود.
 
سلجوقی بیان کرد: مطالعات طولی نشان می‌دهد که هر یک دلار سرمایه‌گذاری در آموزش کودک، 5 تا 16 دلار بازگشت سرمایه (متوسط 10 دلار نرخ برگشت سرمایه) خواهد داشت؛ در همین راستا اهمیت این سرمایه‌گذاری برای مسئولین، خانواده‌ها و جامعه باید تبیین و اطلاع‌رسانی شود و همچنین تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان خدمات در بخش فضای مجازی کودکان باید به این اقتصاد و نحوه دسترسی به آن آگاه شوند.
 
مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک در بیانات خود از تمامی تولیدکنندگان محتوای مناسب برای کودکان، اولیاء و مربیان آنان و همچنین ارائه‌دهندگان خدمات درخواست داشت که برای معرفی مزیت‌ها و داشته‌های خودشان حضور پرشوری در این دوره از نمایشگاه داشته باشند و در ضمن کاربران با استفاده و آشنایی به این ظرفیت‌ها و با خرید این محصولات موجب رونق این بازار و تقویت آن شوند.