یک قدم تا انتقال همه سرویس‌های مایکروسافت به پلتفرم Azure

پنج سال قبل مایکروسافت هنوز برخی از خدمات عمده خود را روی فضای رایانش ابری Azure اجرا نمی‌کرد. این شرکت از آن زمان تاکنون اقدامات گسترده‌ای را برای تغییر این وضعیت انجام داده است و هم اکنون مراحل پایانی فرآیندی دنبال می‌شود که به موجب آن تمام سرویس‌های اصلی مایکروسافت از جمله «آفیس 365»، «اکس‌باکس لایو» و «بینگ» مبتنی بر فضای ابری Azure اجرا می‌شوند.
برای هر شرکت از جمله مایکروسافت دلایل فراوان وجود دارد که تمام سرویس‌های ابری خود را مبتنی بر یک زیرساخت مشترک میزبانی کند. با این اقدام مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها می‌توانند با سرعت بالاتر، محصولات جدیدتر را ارایه دهند. این اقدام موجب می‌شود کاربران بتوانند مزایای خدمات مشترک ابری از جمله Graph API مایکروسافت را در مقیاس وسیع‌تر مبتنی بر پلتفرم Azure در اختیار بگیرند و هزینه‌های کمتری را در قبال آن پرداخت کنند.
مایکروسافت یک دهه قبل متعهد شد مجموعه نرم افزاری «آفیس 365» را به فضای ابری Azure انتقال دهد. در این میان سرویس‌های مختلف از جمله «بینگ»، «اکس‌باکس لایو» و «آفیس 365» که روی سرورهای مایکروسافت اجرا می‌شدند، هنوز به صورت کامل توسط Azure میزبانی نمی‌شدند. لازم به ذکر است در حالی که این سرویس‌ها هنوز به طور کامل به Azure منتقل نشدند، ولی خبرهای رسیده نشان می‌دهد که فرآیند انتقال محصولات یاد شده به این پلتفرم Azure مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارد.