یک گوشی با دوربین ۱۹۲ مگاپیکسلی ظرف ۱ ماه آینده معرفی خواهد شد

طی چند سال گذشته شاهد از سرگیری مجدد نبرد مگاپیکسلی بوده‌ایم و تولیدکنندگان اسمارت‌فون در محصولات خود از حسگرهای دوربین 48، 64 و 108 مگاپیکسلی استفاده کردند. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که برندهای تولیدکننده حتی به چنین رزولوشن‌هایی نیز اکتفا نکرده‌اند.

یک خبرچین مشهور با شناسه Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo گزارش می‌دهد که اسمارت‌فون مجهز به دوربین 192 مگاپیکسلی در شرف رونمایی قرار دارد و با عرضه این هندست طی ماه آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون آن منتشر خواهد شد. این خبرچین همچنین خاطرنشان می‌کند که گجت مذکور از تراشه سری اسنپ‌دراگون 765 با شناسه SM7250 بهره خواهد برد؛ موضوعی که نشان‌دهنده عدم به‌کارگیری تراشه پرچم‌دار در این محصول است. انتظار می‌رود که چنین رویکردی موجب کاهش برچسب قیمتی دستگاه شود.

شایان به ذکر است که پردازنده‌های سری اسنپ‌دراگون 765 در واقع از دوربین‌های 192 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند. اما تراشه‌ها صرفا هنگام عکاسی از چنین رزولوشنی پشتیبانی می‌کنند؛ لذا قابلیت‌های HDR و پردازش چند فریمی عمومی در چنین رزولوشن فوق‌العاده‌ای قابل دسترس نیستند.

اما این هندست مجهز به دوربین 192 مگاپیکسلی توسط کدام کمپانی تولید خواهد شد؟ گزارش جدیدی که طی هفته جاری منتشر شده است؛ خاطرنشان می‌کند که کمپانی ال‌جی تصمیم گرفته تا در ماه آینده از یک گوشی 5G مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون سری 700 رونمایی کند. اما سال گذشته شاهد همکاری نزدیک شیائومی و سامسونگ در زمینه دوربین‌های اسمارت‌فونی نیز بودیم. محصول این همکاری، عرضه نخستین گوشی‌های مجهز به دوربین‌های 64 و 108 مگاپیکسلی توسط کمپانی چینی شیائومی بود.

به‌هرحال دوربین 192 مگاپیکسلی به لحاظ وضوح، جهش بزرگی را نسبت به دوربین 108 مگاپیکسلی اسمارت‌فونی تجربه نموده است. با این‌حال اکنون نخستین بار نیست که اخباری پیرامون به‌کارگیری دوربین‌های با رزولوشن بالاتر در اسمارت‌فون‌ها به گوش می‌رسد. کمپانی کوالکام پیش‌تر تائید کرد که پردازنده اسنپ‌دراگون 865 از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین این غول آمریکایی در گفتگو با وبسایت AndroidAuthority از همکاری خود با برخی شرکای تجاری جهت طراحی یک سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خبر داد.

نوشته یک گوشی با دوربین 192 مگاپیکسلی ظرف 1 ماه آینده معرفی خواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.