۱۲۰ خدمت پرمراجعه ادارات قم الکترونیکی شد

 
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به ملزام شدن دستگاه های استان برای الکترونیکی کردن خدمات پرمراجعه خود، گفت: ۴۰ دستگاه اجرایی قم سه خدمت پرمراجعه خود را در ماه های اخیر الکترونیکی کردند.
 
جواد غلامپور با تاکید بر اهمیت تحقق دولت الکترونیک افزود: توسعه دولت الکترونیک و استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی و کسب‌وکارها در استان است.
 
وی افزود: با الکترونیکی شدن ۱۲۰ خدمت پرمراجعه دستگاه های اجرایی قم، بیش از پنج میلیون و ۳۱۱ هزار تراکنش الکترونیکی برای این خدمات در دستگاه های اجرایی استان ثبت شده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: ۴۰ دستگاه اجرایی استان طی مرحله خود اظهاری سه خدمت پرتردد که الکترونیکی شده اند را به دبیرخانه کارگروه توسعه دولت الکترونیک اعلام کرده اند. 
 
غلامپور با اشاره به اولویت الکترونیکی کردن خدمات با مراجعه بالای شهروندان گفت: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک و توجه ویژه دولت به این موضوع کارگروه توسعه دولت الکترونیک اقدام به جمع آوری خدمات الکترونیک از دستگاه های اجرایی طی دوره های سه ماهه کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه شاخص توسعه‌ دولت الکترونیک در استان  رو به افزایش است اظهار داشت: کاهش هزینه‌های دولت، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی، اجرای عدالت اجتماعی با استفاده از شفافیت و دسترسی به اطلاعات و همچنین کاهش شکاف دیجیتال از جمله مزیت های تحقق دولت الکترونیک است.
 
غلامپور تحقق دولت الکترونیک را از مهمترین راهکارها در راستای افزایش بهره وری در دستگاه های دولتی دانست و گفت: ظرفیت دولت الکترونیک و ارائه خدمات برخط در استان قم طی چند ماه اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
 
وی  افزود: تراکنش خدمات دستگاه های اجرایی استان به صورت الکترونیک به نسبت قبل از شیوع کرونا افزایش یافته و این نشانگر تبدیل شدن تهدید کرونا به فرصت و چابکی دستگاه های خدمات رسان و همچنین ظرفیت های بالای حوزه فناوری اطلاعات استان قم است.