۷۷ درصد کاربران تا ۷۲ ساعت پس از نصب اپلیکیشن‌های جدید به آن‌ها مراجعه مجدد نمی‌کنند

 

Facebook-app-uninstall-840x472

همه می‌دانند آینده در دست گوشی‌های هوشمندی است که روز به روز بر قابلیت‌ها و امکانات و قدرتشان افزوده می‌شود. اپلیکیشن‌ها در پلتفرم‌های موبایلی یکی از برترین ایده‌هایی است که کاربران را به سوی استفاده از موبایل‌ها سوق داده و در دنیای امروزی همه از آن بهره‌مندیم. انتظار می‌رود روند رو به رشد تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های آن‌ها در آینده باز هم بیشتر از اکنون شود، بنابراین، یکی از بهترین مشاغلی که در این حوزه وجود دارد، برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی است. اما با این‌حال بد نیست این بار از زاویه دیگری به اپلیکیشن‌ها نگاه کنیم.

دره سیلیکون، با انتشار مقاله‌ای در وب سایت خود این مورد را تحلیل کرده که به طور میانگین ۷۷ درصد از کاربران تا سه روز پس از نصب هر اپلیکیشن جدید، از آن مجددا استفاده نمی‌کنند. پس از یک ماه، ۹۰ درصد کاربران به طور کلی نسبت به استفاده از اپلیکیشن یاد شده امتناع می‌ورزند و استفاده از آن را متوقف می‌کنند. پس از دوره ۹۰ روزه نیز تنها ۵ درصد از کاربران اپلیکیشن‌های جدیدی که نصب کرده‌اند را هنوز هم نگه می‌دارند و از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند. این آمار شوکه کننده بدان معناست که سازندگان اپلیکیشن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کاربران آن‌ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند و این ارتباط باید در بستر اپلیکیشن آن‌ها صورت بگیرد.

appretention-1024x724-840x594

این آمار بر اساس داده‌های حاصل از بررسی ۱۲۵ میلیون دستگاه موبایل بدست آمده و مطالعه بر روی اپلیکیشن‌‌هایی صورت گرفته که در فروشگاه گوگل‌پلی بیش از ۱۰ هزار دانلود داشته‌اند. البته از اپلیکیشن‌های خود گوگل چشم پوشی شده تا بر هدف این مطالعه بی‌تاثیر باشند. بسیاری از اپلیکیشن‌های موفق به این نحو عمل کرده‌اند که در ابتدای کار مراحل فعالسازی کاربران را انجام می‌دهند و نیز در صورت غیرفعال بودن کاربر برای وی پیام یا ایمیل‌های بازگشت و دلتنگی می‌فرستند که این موارد می‌تواند کمک بسیار زیادی به بازگرداندن کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌ کند.

نوشته ۷۷ درصد کاربران تا ۷۲ ساعت پس از نصب اپلیکیشن‌های جدید به آن‌ها مراجعه مجدد نمی‌کنند اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.