۹۰ درصد از موارد اعزام زندانی با دادرسی الکترونیک به دادگاه منتفی شد

 
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران: وی گفت: ما توانستیم ۹۰ واحد قضایی را در ماه‌های اخیر به دادرسی الکترونیک مجهز کنیم و در حال حاضر تمام دادگاه ها، دادسرا‌ها و محاکم تجدیدنظر با زندان‌ها ارتباط الکترونیک دارند.
به گزارش واحد خبر «مافا» قوه قضاییه، حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران، کاهش محسوس پرونده‌های جاری و مسن استان تهران را از جمله توفیقات و اقدامات خوب صورت گرفته در دوران تحول در قوه قضاییه اعلام کرد.
 
بابایی همچنین به موضوع گسترش دادرسی الکترونیک در زندان‌ها پرداخت و گفت: این موضوع در برنامه سوم و چهارم توسعه قضایی و برنامه ششم توسعه کشور و همینطور در سند تحول قضایی مطرح شده و از جمله سیاست‌های کلان دستگاه قضایی است که در استان تهران با اقدامات جهشی در حال انجام است.
 
وی گفت: ما توانستیم ۹۰ واحد قضایی را در ماه‌های اخیر به دادرسی الکترونیک مجهز کنیم و در حال حاضر تمام دادگاه ها، دادسرا‌ها و محاکم تجدیدنظر با زندان‌ها ارتباط الکترونیک دارند.
بابایی با بیان اینکه برقراری ارتباط الکترونیک باعث شده ۹۰ درصد از موارد اعزام زندانی به دادگاه منتفی شود، اظهار کرد: زیرساخت‌های دادرسی الکترونیک در سال ۱۴۰۰ قطعا بهبود پیدا خواهد کرد.
 
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران همچنین به موضوع دفتر خدمات الکترونیک قضایی پرداخت و گفت: دفاتر بخشی از فرآیند دادرسی الکترونیک قضایی بوده و دارای آثار مثبتی همچون کاهش مراجعه مردم به محاکم هستند.
 
وی گفت: با توجه به افزایش تعداد دفاتر و پراکندگی مناسب آن‌ها رضایت مندی مردم هم بیشتر شده است و در حال حاضر با توجه به اینکه در مسیر تکامل دادرسی الکترونیک هستیم و مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی همچون پهنای باند را در آینده مرتفع خواهیم کرد.