سری Assassin’s Creed و دیگر بازی های یوبیسافت از این پس روندی غیرخطی دارند

کمپانی یوبیسافت برنامه دارد در بازی های بعدی خود، تغییراتی اساسی اعمال کرده و دست گیمر را بیش تر از سابق در پیشبرد آنها باز بگذارد؛ نخستین عنوانی هم که از این فلسفه جدید ناشر فرانسوی پیروی خواهد کرد، نسخه بعدی Assassin’s Creed است که گفته می شود باید در سال 2017 یا 2018 منتظر عرضه آن باشیم.
 
مدیر ارشد مصرف کنندگان یوبیسافت، سرج هاسکو اخیراً به پای مصاحبه با روزنامه فرانسوی Le Monde نشسته و می گوید به جای مجبور کردن بازیکنان به دنبال کردن خطی مشخص، روایت داستان در بازی های ویدیویی باید بخش کوچکی از تجربه نهایی باشد.
 
در همین راستا یوبیسافت می خواهد این آزادی را به بازیکنان بدهد که خودشان مسیر داستان را انتخاب کنند و ورود به مناطق جدید، انتخاب خودشان باشد. بدون محدودیت های روایت داستان، بازیکنان می توانند بیشتر با جهان بازی ارتباط و تعامل داشته باشند که به زعم یوبیسافت، نمونه آنها را در دو بازی FarCry Primal و Watch_Dogs 2 دیده ایم.
 
به گفته هاسکو، تیم توسعه Assassin’s Creed سیستمی تدارک دیده که به حرکات مختلف بازیکن معنا می بخشد و با «تغییر جهان از سوی گیمر» در طولانی مدت روی بازی تاثیر می گذارد. هاسکو می گوید: «Assassin’s Creed یک بازی داستانی باقی ماند چون ما می خواستیم با بورژوا، خانواده مدیچی، لئوناردو داوینچی و غیر ملاقات داشته باشیم. همه این ها عالی هستند. اما کار ما این است که با یک شخصیت ملاقات کنید بدون آن که از سوی بازی محدود شوید.»
 
در نهایت باید اشاره کرد که به گفته ایو گیمو، مدیر عامل یوبیسافت، نسخه بعدی Assassin’s Creed احتمال دارد تا سال 2018 میلادی به بازار عرضه نشود که از برنامه های جدی ناشر فرانسوی برای اعمال تغییرات گسترده در این فرنچایز از نفس افتاده حکایت دارد.