IBM چند قدم تا قلههای بازار جهانی خدمات ابری
به گزارش yahoo؛ همه ماجرا از زمانی آغاز شد که IBM با شرکت توسعه نرمافزارهای متن باز Red Hat ادغام شد. این قرارداد ژوئیه 2019 نهایی شد و طی آن IBM موظف شد در قبال خرید شرکت مذکور 34 میلیارد دلار بپردازد. قرارداد مذکور یکی از بزرگترین خریدهای تاریخ فعالیتهای IBM بود و این شرکت سعی کرد از این طریق سهم خود را در بازار جهانی زیرساختهای ابری افزایش دهد. خدمات رایانش ابری در کنار سرویسهای اجتماعی، موبایلی و تحلیلی یکی از چهار رکن اصلی IBM محسوب میشود.
هدف IBM در این زمینه بسیار مشخص است. این شرکت میکوشد فاصله خود را با شرکتهای بزرگ فعال در حوزه خدمات رایانش ابری از جمله آمازون و مایکروسافت کمتر کند. شرکت IBM پس از سه فصل مستمر کاهش درآمدها، هم اکنون تلاش میکند وضعیت مالی بهتری پیش رو داشته باشد.
![](https://www.systemgroup.net/wp-content/uploads/2020/04/1-IBM.jpg)
شرکت Red Hat هم اکنون یکی از زیرمجموعههای واحد خدمات ابری دوگانه IBM محسوب میشود و قرار است تغییرات بنیادین در سرویس C-Suite این شرکت اعمال کند. «جینی رامتی» مدیرعامل IBM که از سال 2012 میلادی سکان این شرکت را در دست داشت و چندی پیش کناره گیری کرد، تا پایان سال 2020 به عنوان یکی از مدیران اصلی هیئت مدیره این شرکت به فعالیتهای خود ادامه میدهد و پس از آن قصد دارد بعد از 40 سال کار کردن در شرکت IBM بازنشسته شود.
این شرکت برای جانشینی وی «آرویند کریشنا» را در نظر گرفته است که از سال 1990 میلادی با IBM همکاری کرده است. آقای کریشنا پیش از این مدیر توسعه خدمات پردازش ابری و نرم افزارهای شناختی IBM بود و انتخاب او تاکید بیشتر شرکت بر استراتژیهای ابری را نشان میدهد. کریشنا از جمله افرادی بود که در جریان خرید 34 میلیارد دلاری Red hat توسط IBM نقش عمدهای برعهده داشت.