NEC ژاپن در انتظار ورود به بازار تله‌کام ایران

شرکت ژاپنی NEC در انتظار ورود به بازار تله‌کام ایران و سرمایه‌گذاری وسیع در این بازار پس از تحریم است.
فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن با اعلام امضای پیمان سرمایه‌گذاری با ایران در روز دوشنبه هفته جاری، از آمادگی شرکت‌های بزرگ ژاپنی برای حضور گسترده در بازار ایران خبر داد.
 
در میان این شرکت‌ها اسم NEC نیز به چشم می‌خورد که پیش از اعمال تحریم‌ها علیه ایران در بازار تله‌کام فعالیت می‌کرد و اکنون قصد دارد حضور تجاری خود در ایران را دوباره از سر بگیرد.
 
وزیر امور خارجه ژاپن روز دوشنبه، ۲۰ مهر ماه سال ۹۴، سفر خود به ایران را با هدف گسترش روابط دوجانبه و گفت وگو در باره تقویت همکاری‌های دیپلماتیک، سیاسی و تجاری میان دو کشور آغاز می‌کند و انتظار می‌رود پس از آن پای شرکت‌های فناوری ژاپنی به بازار درحال رشد ایران باز شود.
 
NEC یک شرکت چندملیتی فعال در زمینه فناوری اطلاعات است که علاوه بر محصولاتی نظیر قطعات الکترونیکی و ابزار مخابراتی، به شرکت‌ها و سازمان‌ها، خدمات زیرساختی ارایه می‌دهد.
 
کمپانی نیپون- الکتریک (Nippon Electric Company) در ۱۹ جولای ۱۹۸۸ به عنوان اولین سرمایه‌گذاری مشترک ژاپن با کشورهای خارجی، توسط کنیهیکو ایوادار با شرکت آمریکایی وسترن-الکتریک (Western Electric Company) تاسیس شد. از ۱۹۸۳ این شرکت به نام NEC شناخته شد.
 
هدف اصلی این شرکت که دستیابی به شعار تولید بهتر و سرویس بهتر بود، تا نیم قرن به تحقق نرسید و در سال ۲۰۰۷ شرکت NEC با همکاری شرکت خودروسازی نیسان شروع به تولید باتری‌ برای خودروهای هیبریدی کرد.
 
این شرکت امروزه در بیشتر کشورها فعالیت دارد و در سال ۲۰۱۱ مجموعه NEC سرمایه‌گذاری مشترکی با کمپانی ‍چینی Lenovo در زمینه تولید لپ‌تاپ آغاز کرد. درآمد شرکت NEC تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳، حدود ۳۲٫۵ میلیارد دلار گزارش شد.