اگزینوس ۲۴۰۰ با هسته‌های بیشتر، فیلم‌برداری ۸K ارتقایافته و پردازنده گرافیکی جدید از راه می‌رسد

طبق اطلاعات جدید فاش‌شده از اگزینوس ۲۴۰۰، تعداد هسته‌های این تراشه افزایش خواهد یافت و به پردازنده‌ی گرافیکی جدید Xclipse 940 مجهز خواهد شد.

معضل باتری خارجی؛ هدست واقعیت ترکیبی اپل دو پورت مجزا خواهد داشت


ظاهراً هدست واقعیت ترکیبی اپل باتری‌پک خارجی دارد که ازطریق درگاه اختصاصی و به‌شیوه‌ی مغناطیسی به دستگاه متصل می‌شود.


ترکیه نیامده از ایران جلو زد؛ صادرات خودرو در ترکیه با ۱٫۸ درصد رشد مواجه شد

مدتی می‌شود که صادرات خودرو اصلا وضعیت خوبی ندارد. خودروسازان کشور سعی کرده بودند که در سال‌های قبل تمام محصولات خود را به کشورهایی مثل عراق و سوریه صادر کنند. اما به تدریج دیگر این روند متوقف شده و شاهد کاهش هر روزه صادرات خودرو به کشورهای مذکور بودیم.

براساس اظهاراتی که صورت گرفته بود، بعضی‌ها تحریم‌ها را دلیل کاهش این نوع از صادرات به کشورهای دیگر می‌دانستند. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که محصولات ایرانی نمی‌تواند در سطح جهانی با دیگر محصولات رقابت کند. محصولات خودروسازان نیز به کیفیتی مجهز شده‌اند که نتوانند در داخل کشور استانداردهای 85گانه را کسب کند. همین امر باعث شده است تا بسیاری از افراد احساس نارضایتی فراوانی را در این حوزه تجربه کنند.

همچنین نکته مهم دیگر میزان تولید خودروسازان است؛ این سطح از تولید هنوز در مرحله خیلی پایینی قرار دارد در نتیجه نمی‌تواند نیاز بازار داخلی خودرو را به راحتی برطرف کند. حتی در صورت انجام شدن صادرات خودرو به کشورها، همین کشورهای مذکور باید در ابتدای صف قرعه‌کشی خودروسازان قرار بگیرند.

اما خودروسازان داخلی برای این مسئله اهمیتی قائل نیستند و در حال انجام برنامه‌ریزی‌هایی برای صادرات محصولات‌شان به کشورهای خارجی هستند. اگر بخواهیم از این جریان مثالی بزنیم، صادرات 200 دستگاه خودرو به ارمنستان نمونه خوبی است. ایران‌خودرو کمی قبل این خودروها را به ارمنستان صادر کرده بود.

اما اکنون مدیرعامل این شرکت (مهدی خطیبی) اعلام کرده است که قرار است 3500 دستگاه خودرو به آذربایجان صادر شود؛ یعنی طی یک سال آینده این میزان از صادرات خودروها با 50 درصد از صادرات کل سال‌های گذشته به این کشور برابری می‌کند.

صادرات خودرو، امری سیاسی؟!

اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که دلیل فراوانی صادرات خودرو به کشوهای خارجه به دلیل کیفیت مناسب این خودروها است؟

خب در پاسخ باید بگوییم که خیر! این امر جنبه‌ای سیاسی دارد. طبق نظرات کارشناسان، صادرات محدود خودروهای ایرانی به برخی از کشورها مثل روسیه یا ارمنستان تنها دلایل سیاسی داشته و نشانه پیشرفت و توسعه صنعت خودروسازی کشورمان نخواهد بود.

کارشناسان همچنین گفته‌اند که کیفیت خودروهای ایرانی پایین بوده و آنها توان مقابله با خودروهای دیگر را در بازارهای جهانی ندارند؛ چون افراد می‌توانند در این کشورها با پرداخت همان هزینه یا حتی  هزینه کمتر خودرو باکیفیت‌تری تهیه کنند.

عمر مفید خودروهای ترک چقدر است؟

کشور ایران از جمعیت 85 میلیونی برخوردار است اما همچنان در صنعت خودروسازی با مشکلات فراوانی مواجه شده است! کشور ترکیه نیز با همین میزان جمعیت توانسته به پیشرفت خوبی برسد و رشد 1.8 درصدی صادرات خودرو را تجربه کند. طبق گفته این کشور، درآمد ترکیه از صادرات خودرو تنها در ماه اکتبر 2.65 میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

ترکیه در سال 2021 توانسته بود حدود 9 میلیارد و 369 میلیون دلار صادرات به کشور‌های دیگر انجام دهد. اگرچه صنعت خودروسازی می‌تواند در هر کشوری به عنوان منبع زیان‌ده آن کشور معرفی شود ولی ترکیه توانسته با دارا بودن این صنعت نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی خود ایفا کند.

البته صنعت خودروسازی ترکیه حدودا از 26 سال پیش شروع به کار کرده است این در حالی است که ایران فعالیت خود را از دهه 30 شروع کرده و همچنان ادامه دارد. همین امر موجب شده تا خودروسازان این پرسش را مطرح کنند که چرا تاکنون نتوانستنه‌اند از تجربه‌های پیشین خود یا کشورهای همسایه استفاده کنند؟ چون از این طریق به راحتی می‌توانند از خطر ورشکسته شدن جلوگیری کنند.

ترکیه به کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، بریتانیا، لهستان، مصر، اسلوونی و آمریکا خودرو صادر کرده است. تونس، عراق، ژاپن، لبنان، پلی‌نزی و مولداوی نیز در این لیست قرار دارند. اما ایران اکنون با از دست دادن مقاصدی همچون سوریه و عراق با خطراتی در این صنعت مواجه شده است.

نوشته ترکیه نیامده از ایران جلو زد؛ صادرات خودرو در ترکیه با 1.8 درصد رشد مواجه شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

ویوو از نخستین هدفون Hi-Fi بی‌سیم خود رونمایی کرد

ویوو رسما اعلام کرده که ایربادهای ویوو X90 و ویوو TWS 3 ضمن برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی طی روز 22 نوامبر (1 آذر ماه) عرضه خواهند شد. بعلاوه ویوو تصاویر رسمی از هدفون‌ ویوو TWS 3 را منتشر کرده است. بر اساس اعلام برند چینی، این مدل نخستین هدست Hi-Fi کاملا بی‌سیم در جهان به‌شمار خواهد رفت.

پیش از این اعلام شده بود که این هدفون از فناوری جدید بلوتوث موسوم به LE Audio پشتیبانی نموده و مجهز به اتصال بلوتوث 5.3 خواهد بود. بعلاوه قابلیت نظارت مستقل بر دمای بدن، حالت گیمینگ با زمان تاخیر پایین و امکان اتصال به چند دستگاه مختلف از جمله ویژگی‌های این هدفون به‌شمار می‌روند. ویوو اعلام کرده که ایرفون‌های TWS 3 از قابلیت انتقال داده با حداکثر سرعت 1.2 مگابیت برثانیه پشتیبانی نموده و مجهز به تراشه مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) با کارآیی بالا هستند.

بر اساس شایعات این هدفون‌ها برای نخستین بار از تراشه S5 QCC5171 کوالکام و درایورهای دینامیکی 12.2 میلی‌متری استفاده خواهند کرد.

نوشته ویوو از نخستین هدفون Hi-Fi بی‌سیم خود رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

ویوو از نخستین هدفون Hi-Fi بی‌سیم خود رونمایی کرد

ویوو رسما اعلام کرده که ایربادهای ویوو X90 و ویوو TWS 3 ضمن برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی طی روز 22 نوامبر (1 آذر ماه) عرضه خواهند شد. بعلاوه ویوو تصاویر رسمی از هدفون‌ ویوو TWS 3 را منتشر کرده است. بر اساس اعلام برند چینی، این مدل نخستین هدست Hi-Fi کاملا بی‌سیم در جهان به‌شمار خواهد رفت.

پیش از این اعلام شده بود که این هدفون از فناوری جدید بلوتوث موسوم به LE Audio پشتیبانی نموده و مجهز به اتصال بلوتوث 5.3 خواهد بود. بعلاوه قابلیت نظارت مستقل بر دمای بدن، حالت گیمینگ با زمان تاخیر پایین و امکان اتصال به چند دستگاه مختلف از جمله ویژگی‌های این هدفون به‌شمار می‌روند. ویوو اعلام کرده که ایرفون‌های TWS 3 از قابلیت انتقال داده با حداکثر سرعت 1.2 مگابیت برثانیه پشتیبانی نموده و مجهز به تراشه مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) با کارآیی بالا هستند.

بر اساس شایعات این هدفون‌ها برای نخستین بار از تراشه S5 QCC5171 کوالکام و درایورهای دینامیکی 12.2 میلی‌متری استفاده خواهند کرد.

نوشته ویوو از نخستین هدفون Hi-Fi بی‌سیم خود رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

ویوو از نخستین هدفون Hi-Fi بی‌سیم خود رونمایی کرد

ویوو رسما اعلام کرده که ایربادهای ویوو X90 و ویوو TWS 3 ضمن برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی طی روز 22 نوامبر (1 آذر ماه) عرضه خواهند شد. بعلاوه ویوو تصاویر رسمی از هدفون‌ ویوو TWS 3 را منتشر کرده است. بر اساس اعلام برند چینی، این مدل نخستین هدست Hi-Fi کاملا بی‌سیم در جهان به‌شمار خواهد رفت.

پیش از این اعلام شده بود که این هدفون از فناوری جدید بلوتوث موسوم به LE Audio پشتیبانی نموده و مجهز به اتصال بلوتوث 5.3 خواهد بود. بعلاوه قابلیت نظارت مستقل بر دمای بدن، حالت گیمینگ با زمان تاخیر پایین و امکان اتصال به چند دستگاه مختلف از جمله ویژگی‌های این هدفون به‌شمار می‌روند. ویوو اعلام کرده که ایرفون‌های TWS 3 از قابلیت انتقال داده با حداکثر سرعت 1.2 مگابیت برثانیه پشتیبانی نموده و مجهز به تراشه مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) با کارآیی بالا هستند.

بر اساس شایعات این هدفون‌ها برای نخستین بار از تراشه S5 QCC5171 کوالکام و درایورهای دینامیکی 12.2 میلی‌متری استفاده خواهند کرد.

نوشته ویوو از نخستین هدفون Hi-Fi بی‌سیم خود رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

خرید لباس با آواتار مجازی؛ نایکی فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال و NFT گسترش می‌دهد

نایکی و پلتفرم Swoosh.

برند «نایکی» با حمایت از توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) و خرید استودیو RFTK (استودیو فعال در حوزه هنرهای دیجیتال)، توانست در سال ۲۰۲۱ به یکی از بازیگران دنیای مُد در وب ۳ تبدیل شود. اکنون این ابر تولیدکننده پوشاک ورزشی با راه‌اندازی پلتفرم بلاک‌چین محور Swoosh.، قصد دارد فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال گسترش دهد.

پلتفرم Swoosh. قرار است به نحوی طراحی شود تا NFT‌ها و ابتکارات پوشاک مجازی برند مذکور را در دنیای وب ۳ برجسته کند. این پلتفرم به مشتریان امکان همکاری و سهیم‌شدن در حق امتیاز محصول دیجیتالی خود را فراهم می‌کند.

نایکی از پلتفرم Swoosh. برای دسترسی آواتارهای فعال به لباس‌های مجازی نظیر تیشرت‌ها و کفش‌های کتانی در بازی‌های وب ۳ استفاده می‌کند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا با پوشیدن لباس‌ها و گفتگو با ورزشکاران حرفه‌ای، حسی مشابه حس دنیای حقیقی را تجربه کنند.

لباس‌های جدید NFT نایکی قرار است از طریق «پُلی‌گان» (شبکه زنجیره‌ جانبی اتریوم) تولید شود، درحالی‌که محصولات گذشته نایکی همگی از طریق شبکه اصلی اتریوم عرضه می‌شدند. بر اساس مقاله‌ای منتشر شده در خبرگزاری Fast Company، شرکت نایکی قصد دارد کفش‌های کتانی دیجیتال خود را با قیمت کمتر از ۵۰ دلار به‌ازای هر جفت به فروش برساند. ران فاریس، مدیر استودیو مجازی نایکی در راستای راه‌اندازی پلتفرم Swoosh. در وب ۳ گفت:

ما در حال شکل‌دهی بازاری در آینده با ایجاد یک پلتفرم همگانی برای افراد کنجکاو در وب ۳ هستیم. در این محیط جدید، انجمن Swoosh و نایکی می‌توانند در کنار یکدیگر محصولی را ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و در پایان از آن سود ببرند.

البته نمایندگان استودیو RFTK اعلام کردند که این استودیو به طور مستقیم بر پروژه Swoosh. نظارت نمی‌کند؛ اما به برند Nike کمک می‌کند تا فعالیت خود را در متاورس و وب ۳ گسترش دهد.

بر اساس داده‌های عمومی بلاک‌چین جمع‌آوری شده از Dune، نایکی تاکنون ۹۳ میلیون دلار از فروش اولیه NFT و ۹۲ میلیون دلار دیگر از حق معاملات NFT به دست آورده است. بخش عمده‌ای از این درآمد از فروش CloneX و سایر نسخه‌های RFTK بدون نشان نایکی به‌ دست‌ آمده است.

نوشته خرید لباس با آواتار مجازی؛ نایکی فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال و NFT گسترش می‌دهد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

خرید لباس با آواتار مجازی؛ نایکی فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال و NFT گسترش می‌دهد

نایکی و پلتفرم Swoosh.

برند «نایکی» با حمایت از توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) و خرید استودیو RFTK (استودیو فعال در حوزه هنرهای دیجیتال)، توانست در سال ۲۰۲۱ به یکی از بازیگران دنیای مُد در وب ۳ تبدیل شود. اکنون این ابر تولیدکننده پوشاک ورزشی با راه‌اندازی پلتفرم بلاک‌چین محور Swoosh.، قصد دارد فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال گسترش دهد.

پلتفرم Swoosh. قرار است به نحوی طراحی شود تا NFT‌ها و ابتکارات پوشاک مجازی برند مذکور را در دنیای وب ۳ برجسته کند. این پلتفرم به مشتریان امکان همکاری و سهیم‌شدن در حق امتیاز محصول دیجیتالی خود را فراهم می‌کند.

نایکی از پلتفرم Swoosh. برای دسترسی آواتارهای فعال به لباس‌های مجازی نظیر تیشرت‌ها و کفش‌های کتانی در بازی‌های وب ۳ استفاده می‌کند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا با پوشیدن لباس‌ها و گفتگو با ورزشکاران حرفه‌ای، حسی مشابه حس دنیای حقیقی را تجربه کنند.

لباس‌های جدید NFT نایکی قرار است از طریق «پُلی‌گان» (شبکه زنجیره‌ جانبی اتریوم) تولید شود، درحالی‌که محصولات گذشته نایکی همگی از طریق شبکه اصلی اتریوم عرضه می‌شدند. بر اساس مقاله‌ای منتشر شده در خبرگزاری Fast Company، شرکت نایکی قصد دارد کفش‌های کتانی دیجیتال خود را با قیمت کمتر از ۵۰ دلار به‌ازای هر جفت به فروش برساند. ران فاریس، مدیر استودیو مجازی نایکی در راستای راه‌اندازی پلتفرم Swoosh. در وب ۳ گفت:

ما در حال شکل‌دهی بازاری در آینده با ایجاد یک پلتفرم همگانی برای افراد کنجکاو در وب ۳ هستیم. در این محیط جدید، انجمن Swoosh و نایکی می‌توانند در کنار یکدیگر محصولی را ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و در پایان از آن سود ببرند.

البته نمایندگان استودیو RFTK اعلام کردند که این استودیو به طور مستقیم بر پروژه Swoosh. نظارت نمی‌کند؛ اما به برند Nike کمک می‌کند تا فعالیت خود را در متاورس و وب ۳ گسترش دهد.

بر اساس داده‌های عمومی بلاک‌چین جمع‌آوری شده از Dune، نایکی تاکنون ۹۳ میلیون دلار از فروش اولیه NFT و ۹۲ میلیون دلار دیگر از حق معاملات NFT به دست آورده است. بخش عمده‌ای از این درآمد از فروش CloneX و سایر نسخه‌های RFTK بدون نشان نایکی به‌ دست‌ آمده است.

نوشته خرید لباس با آواتار مجازی؛ نایکی فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال و NFT گسترش می‌دهد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

خرید لباس با آواتار مجازی؛ نایکی فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال و NFT گسترش می‌دهد

نایکی و پلتفرم Swoosh.

برند «نایکی» با حمایت از توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) و خرید استودیو RFTK (استودیو فعال در حوزه هنرهای دیجیتال)، توانست در سال ۲۰۲۱ به یکی از بازیگران دنیای مُد در وب ۳ تبدیل شود. اکنون این ابر تولیدکننده پوشاک ورزشی با راه‌اندازی پلتفرم بلاک‌چین محور Swoosh.، قصد دارد فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال گسترش دهد.

پلتفرم Swoosh. قرار است به نحوی طراحی شود تا NFT‌ها و ابتکارات پوشاک مجازی برند مذکور را در دنیای وب ۳ برجسته کند. این پلتفرم به مشتریان امکان همکاری و سهیم‌شدن در حق امتیاز محصول دیجیتالی خود را فراهم می‌کند.

نایکی از پلتفرم Swoosh. برای دسترسی آواتارهای فعال به لباس‌های مجازی نظیر تیشرت‌ها و کفش‌های کتانی در بازی‌های وب ۳ استفاده می‌کند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا با پوشیدن لباس‌ها و گفتگو با ورزشکاران حرفه‌ای، حسی مشابه حس دنیای حقیقی را تجربه کنند.

لباس‌های جدید NFT نایکی قرار است از طریق «پُلی‌گان» (شبکه زنجیره‌ جانبی اتریوم) تولید شود، درحالی‌که محصولات گذشته نایکی همگی از طریق شبکه اصلی اتریوم عرضه می‌شدند. بر اساس مقاله‌ای منتشر شده در خبرگزاری Fast Company، شرکت نایکی قصد دارد کفش‌های کتانی دیجیتال خود را با قیمت کمتر از ۵۰ دلار به‌ازای هر جفت به فروش برساند. ران فاریس، مدیر استودیو مجازی نایکی در راستای راه‌اندازی پلتفرم Swoosh. در وب ۳ گفت:

ما در حال شکل‌دهی بازاری در آینده با ایجاد یک پلتفرم همگانی برای افراد کنجکاو در وب ۳ هستیم. در این محیط جدید، انجمن Swoosh و نایکی می‌توانند در کنار یکدیگر محصولی را ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و در پایان از آن سود ببرند.

البته نمایندگان استودیو RFTK اعلام کردند که این استودیو به طور مستقیم بر پروژه Swoosh. نظارت نمی‌کند؛ اما به برند Nike کمک می‌کند تا فعالیت خود را در متاورس و وب ۳ گسترش دهد.

بر اساس داده‌های عمومی بلاک‌چین جمع‌آوری شده از Dune، نایکی تاکنون ۹۳ میلیون دلار از فروش اولیه NFT و ۹۲ میلیون دلار دیگر از حق معاملات NFT به دست آورده است. بخش عمده‌ای از این درآمد از فروش CloneX و سایر نسخه‌های RFTK بدون نشان نایکی به‌ دست‌ آمده است.

نوشته خرید لباس با آواتار مجازی؛ نایکی فعالیت خود را در صنعت ارز دیجیتال و NFT گسترش می‌دهد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا احتمالا بهترین گوشی اندرویدی دوربین‌دار نخواهد بود!

یک دست‌اندرکار مشهور حوزه صنعت با نام مستعار Ice Universe مدعی شده که اسمارت‌فون‌های اندرویدی آینده می‌توانند تاج و تخت سامسونگ در بازار اندروید را از این شرکت پس بگیرند. وی مشخصا روی اسمارت‌فون‌های آینده شیائومی 13 پرو و اوپو فایند ایکس 6 پرو تمرکز نموده است؛ دستگاه‌هایی که از سنسور دوربین 1 اینچی با پیکسل‌های بزرگتر از حسگر 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا استفاده خواهند کرد.

شیائومی 13 پرو و اوپو فایند ایکس 6 پرو با سنسورهای تصویربرداری 1 اینچی به بازار عرضه خواهند شد. بنابراین سامسونگ تنها در صورتی قادر به حفظ جایگاه برتر خود در بازار اندروید خواهد بود که سنسور اپتیکی 1/1.3 اینچی گلکسی S23 اولترا با عملکرد و بهینه‌سازی فوق‌العاده‌ای مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این افشاگر پیش‌تر اعلام کرد که اسمارت‌فون ویوو X90 پرو پلاس مجهز به سنسور تصویربرداری با اندازه بسیار بزرگتر نسبت به گلکسی S23 اولترا خواهد بود. وی ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “منطقه حساس به نور در سنسور اصلی ویوو X90 پرو پلاس حدودا 75 درصد بزرگتر از سامسونگ گلکسی S23 اولترا است. برتری گلکسی S23 اولترا در مقابل این سنسور رده بالا امری دشوار خواهد بود.”

این افشاگر نخستین فردی بود که پیرامون اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر آبشاری، نمایشگر ناچ‌دار آی‌فون X، طراحی جدید آی‌فون 14 و سنسور تصویربرداری 200 مگاپیکسلی سامسونگ صحبت کرد. Ice Universe پیش‌تر برای نخستین بار طی گزارش دقیقی مدعی شد که اسمارت‌فون ردمی نوت 12 پرو پلاس مجهز به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین این افشاگر در زمینه افشای اطلاعات انحصاری مرتبط با واحد تحقیق و توسعه سامسونگ به‌عنوان یک منبع خبری قابل اعتماد شناخته شده است.

شیائومی 13 پرو

نوشته سامسونگ گلکسی S23 اولترا احتمالا بهترین گوشی اندرویدی دوربین‌دار نخواهد بود! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.