آپدیت جدید کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی منتشر شد

سونی آپدیت نرم‌افزاری سیستمی جدیدی با شماره 22.02.06.00.01 را برای کنسول پلی‌استیشن 5 خود منتشر کرده است. فهرست تغییرات صرفا به بهبود عملکرد سیستم اشاره دارد. با این‌حال همین بهانه کافی خواهد بود تا کاربران در اسرع وقت نسبت به به‌روزرسانی کنسول خود اقدام نمایند.

پلی‌استیشن 5 در ماه سپتامبر امسال یک آپدیت بزرگ با شناسه 22.02.06.00.00 را دریافت کرد. این به‌روزرسانی، خروجی ویدیویی 1440p روی درگاه HDMI را فعال نموده و قابلیت ایجاد لیست سفارشی از بازی‌ها در کتابخانه ذخیره محتوای بازی (Game Content Storage Library) را فراهم می‌کند.

سونی اخیرا ورژن جدیدی از پلی‌استیشن 5 را روانه بازار کرده است. این مدل مجهز به یک تراشه 6 نانومتری ساخت کمپانی AMD موسوم به Oberon Plus است. طراحی و مشخصات این تراشه دقیقا مشابه با نمونه 7 نانومتری Oberon است. با این‌حال تراشه مدل پلاس با استفاده از فناوری فرآیندی مدرن‌تری تولید شده و این موضوع موجب کاهش مصرف انرژی و میزان اتلاف گرما شده است.

پس از گذشت نزدیک به 2 سال از آغاز فروش پلی‌استیشن 5، مودرها به راهکاری برای جیلبریک کردن این کنسول دست پیدا کرده‌اند؛ اگرچه این روش کماکان با محدودیت‌هایی مواجه است.

نوشته آپدیت جدید کنسول پلی‌استیشن 5 سونی منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.