تغییر استراتژی تویوتا برای تولید خودروهای الکتریکی!

چند ماه پیش بود که شرکت تویوتا اعلام کرده بود قصد دارد تولیدات خودروهای الکتریکی خود را دو برابر کند. ولی همچنان با همان بودجه 38 میلیارد دلاری که در سال 2021 اعلام کرده بود، پیش می‌رود. این شرکت گفته بود این میزان از هزینه تنها برای تولید و سرمایه‌گذاری روی خودروهای برقی‌ است.

با این وجود، براساس اطلاعات جدید باید گفت که این شرکت مایل است روی استراتژی‌های خود در مورد خودروهای الکتریکی شرکت تجدیدنظری کرده تا بتواند با شرکت‌های بزرگی مانند تسلا و دیگر خودروسازان معتبر که در زمینه خودروهای برقی موفق عمل کرده‌اند، هماهنگ شود.

احتمالا تمام برنامه‌های قبلی شرکت عوض شود و باری دیگر 38 میلیارد دلار در این صنعت استفاده شود. شرکت تویوتا سال گذشته 30 خودروی الکتریکی را معرفی کرده بود اما اکنون به نظر می‌رسد که دیگر کار روی آنها متوقف شده باشد.

دو خودروی برقی که شرکت دیگر حاضر نیست روی آنها کار کند، خودروهای سدان کراون و نسخه تولیدی کانسپت کروزر کامپکت نام دارند که در سال 2021 معرفی شده بودند. تغییر برنامه‌های شرکت‌های خودروسازی چیز جدیدی در این صنعت نیست.

در گذشته نیز تغییر استراتژی‌های شرکت به سمت برقی شدن خودروها باعث شده بود که خودروی جذاب و منحصر به‌فرد جگوار تولید شود. در آن زمان شرکت روی دومین خودروی الکتریکی سفارشی خود، یک سدان تمام الکتریکی XJ، کار می‌کرد که سرپرست پروژه عوض شد و اکنون نیز این برند قصد دارد سه خودروی باتری‌دار خود را تا سال 2025 وارد بازار کند.

برای همین گروهی تشکیل شده است تا برنامه‌های شرکت را در این زمینه بهبود ببخشند. آنها فرصت دارند تا سال جدید برنامه‌های خود را ارائه کنند. تنها نکته‌ای که این شرکت از استراتژی جدید خود گفت دستیابی به کربن خنثی در خودروهای برقی و هماهنگی بیشتر با خودروسازان معتبر مانند تسلا و یادگیری روش‌های خوب آنان در این زمینه بوده است.

البته این شرکت برای اولین بار پلتفرم خودروی الکتریکی سفارشی خود را در bZ4X معرفی کرده بود. پس باید گفت که در این زمینه خیلی هم از بقیه شرکت‌های خودروسازی عقب نبوده و این تغییر برنامه تنها به دلیل تغییر استراتژی‌های شرکت است و البته موفقیت‌های ادامه‌دار شرکت تسلا در بازار در این حوزه نیز در این تصمیم‌گیری بی‌‌تاثیر نبوده است.

نوشته تغییر استراتژی تویوتا برای تولید خودروهای الکتریکی! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.