عضو کمیسیون امور داخلی مجلس: انشالله که قطعی‌های اینترنت، غیر عمدی است

جلال رشیدی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، اعلام کرد: قانونمندکردن فضای مجازی به معنای محدود کردن آن نیست.

رشیدی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد: قیمت اینترنت افزایش پیدا کرده ولی کیفیت آن پایین است. زمانی که قیمت اینترنت به خصوص اینترنت همراه، گران شد، وزیر ارتباطات اعلام کرد که این افزایش قیمت به منظور افزایش کیفیت اینترنت توسط اپراتورها است. بنده در همان موقع اعلام کردم که اقدامی در حال رخ دادن است که آینده آن مشخص نیست. حال شاهد هستیم که نه تنها کیفیت اینترنت افزایشی نداشته بلکه کاهش نیز پیدا کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس گفت: امروز در شرایطی هستیم که مردم برای اینترنت پول بیشتری پرداخت می‌کنند، اما کیفیت خدمات کاهش پیدا کرده است. بنده به یاد دارم در زمان افزایش قیمت اینترنت، وزیر وعده داد که تا 6 ماه دیگر کیفیت افزایش پیدا می‌کند، حال از آن زمان نزدیک به یک سال گذشته، یعنی نزدیک به یک سال است وعده وزیر به جایی نرسیده است. متاسفانه این وضعیت باعث نارضایتی مردم شده است.

انشاالله که قطعی‌ها غیر عمدی است

رشیدی با ابراز نارضایتی از وضع اینترنت، تاکید کرد که گاه و بی‌گاه هم به دلیل فرسوده بودن شبکه و یکسری اقدامات که انشالله غیر عمد هستند، شاهد کاهش سرعت اینترنت در برخی از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تعداد زیاد از کاربران شبکه‌های اجتماعی از این راه کسب درآمد دارند، این کاهش سرعت اینترنت باعث می‌شود به کسب‌و‌کار آن‌ها آسیب وارد شود. مقوله قانونمند کردن فضای مجازی یک مقوله درست و دقیقی است که تفاوت معناداری با بستن و محدود کردن دارد. قانونمند کردن یک چیز است و بستن و محدود کردن چیز دیگری است.

وی ابراز امیدواری کرد که تصمیم‌گیرندگان در این موضوع دقت نظر داشته باشند و نگرانی مردم در این زمینه را درک کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تاکید کرد: به صورت ویژه در پلتفرم اینستاگرام ما کاهش پهنا نداشته‌ایم اما شاهد افزایش تعداد کاربران هستیم که اختلالاتی را به وجود می‌آورد. شخصا اعتقاد دارم نگاه عدالت محور و نیاز کاربران پهنای باند تخصیص یابد. باید یک دقت نظر در این حوزه صورت گیرد تا شاهد گام برداشتن در مسیر افزایش پهنای باند و تحقق عدالت باشیم.

نوشته عضو کمیسیون امور داخلی مجلس: انشالله که قطعی‌های اینترنت، غیر عمدی است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.