آشنایی با گوشی‌های هوشمند و نوآورانه ال‌جی

آشنایی با گوشی‌های هوشمند و نوآورانه ال‌جی

هر چند وقت یک بار کمپانی‌ها از گوشی‌های هوشمند جدید خود رونمایی می‌کنند. برخی از این محصولات همچون اولین آیفون، اولین گلکسی نوت، اچ‌تی‌سی وان و گلکسی اس ۳ همیشه در خاطر کاربران می‌مانند. برخی دیگر هم به سرعت از یادها فراموش می‌شوند.

ال‌جی از کمپانی‌هایی است که به نوآوری در گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. البته اگر نگاهی به گذشته بیندازیم می‌بینیم که کمپانی ال‌جی و محصولات آن نیز از قاعده بالا مستثنی نبوده‌اند. برخی از محصولات این کمپانی تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرده و برخی دیگر نیز به همان سرعت که معرفی شده‌اند، از یادها رفته‌اند. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به برخی از نوآورانه‌ترین گوشی‌های هوشمند این کمپانی کره‌ای.

نوآوری‌های ال‌جی منحصر به پرچمداران یا یک خط تولید خاص آن نمی‌شود. این کمپانی بدون توجه به تعداد شکست‌ها و احتمال تکرار آن‌ها، همیشه چیزهای جدید را امتحان می‌کند. همین روح ماجراجویی ال‌جی است که علی‌رغم تولید گوشی‌های شکست خورده‌ای همچون ال‌جی جی استایلو، همچنان این کمپانی را نزد بسیاری از کاربران محبوب نگه داشته است. بسیاری از گوشی‌هایی که در فهرست زیر قرار دارند، گزینه‌هایی بودند که در زمان رونمایی، قواعد بازی در بازار موبایل را برای همیشه تغییر دادند. برخی هم صرفا برای مدتی کوتاه جلب توجه کردند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

ال‌جی پرادا تولید ۲۰۰۷: نخستین گوشی با صفحه‌نمایش لمسی خازنی

پرادا اندرویدی نبود و از رابط کاربری مبتنی بر فلش بهره می‌برد. با این حال، این گوشی کوچک ۳ اینچی تاثیر شگرفی بر دنیای تلفن‌های همراه گذاشت و شاید تجربه لذت‌بخش امروزمان در استفاده از نمایشگرهای باکیفیت و حساس را تا حدود زیادی مدیون ال‌جی پرادا باشیم. این گوشی که با نام KE850 نیز شناخته می‌شد، نخستین گوشی لمسی با بهره‌مندی از صفحه‌نمایش خازنی بود. در آن زمان صفحات نمایش گوشی‌های لمسی اغلب از نوع مقاومتی و حساس به فشار بود که علاوه بر دقت پایین لمس، حس ناخوشایندی را نیز هنگام استفاده در کاربر ایجاد می‌کرد. در صفحات نمایش خازنی، می‌توانید بدون نیاز به استایلوس، با انگشت به راحتی با گوشی خود تعامل کنید.

ال‌جی DoublePlay تولید ۲۰۱۱: نمایشگر دوم در صفحه‌کلید کشویی

GW620 یا همان DoublePlay نخستین گوشی اندرویدی ال‌جی بود که در سال ۲۰۰۹ ارائه شد. این گوشی هوشمند از صفحه‌کلید کشویی ساده و اندروید ۱.۵ بهره می‌برد و قابلیت به‌روزرسانی تا اندروید ۲.۲ را نیز داشت. این‌ها ویژگی‌های بارز موبایل مذکور بودند. اما ال‌جی نمی‌توانست این گوشی هوشمند را بدون هیچ نوآوری خاصی به بازار عرضه کند و باید راهی برای جذاب‌تر کردن آن می‌یافت. این کمپانی کره‌ای، DoublePlay را در سال ۲۰۱۱ رونمایی کرد تا شاهدی بر این مدعا باشد که ال‌جی هر کار جالبی را که در توانش باشد انجام می‌دهد. این موبایل از اندروید ۲.۳ بهره برده و دارای بدنه‌ای ضخیم و کیفیت مکالمه‌ای پایین بود. صفحه‌کلید کشویی این گوشی هوشمند خود دارای یک صفحه‌نمایش جداگانه بود. اگر این ویژگی نبود، DoublePlay از هر نظر پتانسیل آن را داشت که به سرعت به فراموشی سپرده شود.

ال‌جی جی‌فلکس تولید سال ۲۰۱۳: قابل انعطاف با نمایشگری خمیده

سامسونگ نخستین گوشی هوشمند منحنی خود را با نام گلکسی Round عرضه کرد، اما ال‌جی با ارائه جی‌فلکس، گوشی هوشمندی عرضه کرد که قابل انعطاف بود. اگر این گوشی هوشمند را بر روی یک میز قرار داده و آن را فشار می‌دادید، بدون وارد آمدن کوچکترین آسیبی به گوشی، صفحه‌نمایش آن کاملا صاف و منطبق بر سطح میز می‌شد. قاب پشتی این گوشی از قابلیت خود ترمیم شوندگی بهره می‌برد و می‌توانست خراش‌های کوچکی که بر پشت آن ایجاد می‌شد را از بین ببرد. این گوشی هوشمند نه‌تنها ظاهر جذابی داشت، بلکه یکی از نخستین گام‌های موفقی بود که برای عرضه تلفن‌های همراه مقاوم در برابر آسیب‌های روزمره برداشته شد.

ال‌جی V10 تولید سال ۲۰۱۵: دو نمایشگر و دو دوربین سلفی

اگر سری G را پرچمداران ال‌جی با بالاترین مشخصات سخت‌افزاری بدانیم، سری V را باید گوشی‌هایی دانست که ال‌جی در تولید آن‌ها دچار سردرگمی شده است. این کمپانی کره‌ای در سال ۲۰۱۵ از گوشی عجیب و گران قیمتی با نام V10 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از نمایشگری ۵.۷ اینچی و بدنه‌ای با استحکام بالا بهره می‌برد. اما ال‌جی به همین قانع نشده و یک نمایشگر باریک هم در بالای صفحه‌نمایش اصلی آن قرار داده است. از آن‌جا که در سال ۲۰۱۵ شاهد زیاده‌روی و افراط کمپانی‌ها در بخش دوربین سلفی بودیم، ال‌جی نیز برای جا نماندن از قافله، دو دوربین سلفی در بالای این گوشی قرار داده است. خوشبختانه پرچمدار سال ۲۰۱۶ این کمپانی یعنی جی ۶، به جای دو دوربین سلفی، از دو دوربین اصلی بهره می‌برد.

ال‌جی جی ۵ تولید سال ۲۰۱۶: پرچمدار پیشرو در گوشی‌های ماژولار

نخستین گوشی هوشمند ماژولار، Fairphone 2 نام داشت؛ اما ال‌جی با عرضه جی ۵، نام خود را به عنوان نخستین عرضه کننده گوشی‌های ماژولار با بالاترین ویژگی‌های سخت‌افزاری ممکن ثبت کرد. ماژول‌هایی که برای این گوشی هوشمند معرفی شدند، Friend نام داشته و هرکدام موجب تقویت عملکرد این پرچمدار در بخش خاصی می‌شدند.

نوآوری در صورتی که در طول زمان پیشرفت کرده و به درستی انجام شود، می‌تواند به عنوان فاکتوری تعیین کننده در بازار گوشی‌های هوشمند به ایفای نقش بپردازد. کانسپت طراحی ماژولار می‌تواند قابلیت‌هایی به یک گوشی هوشمند بدهد که بخش‌هایی از آن از جمله دوربین، باتری، صدا و … به سادگی و تنها با تعویض یک ماژول به طرزی تقریبا نامحدود تقویت شود.

ال‌جی همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند دیوانه‌وار و عجیب خود ادامه خواهد داد. پس فعلا باید منتظر بمانیم تا محصول بعدی آن را ببینیم. آیا محصولات جذاب دیگری از این کمپانی می‌شناسید که بتوان آن‌ها را به این لیست افزود؟ کدام یک از نوآوری‌های ال‌جی تاکنون نظر شما را به خود جلب کرده‌اند؟

نوشته آشنایی با گوشی‌های هوشمند و نوآورانه ال‌جی اولین بار در پدیدار شد.