آشنایی با ۴ ویژگی مخفی و کاربردی در آیفون‌های اپل

آشنایی با 5 ویژگی مخفی در آیفون‌های اپل

حدود 10 سال قبل استیو جابز اولین نسخه از سیستم عامل iOS را برای آیفون‌های اپل معرفی کرد. حتی در ابتدا اپل و استیو جابز نیز نامی برای این سیستم عامل انتخاب نکرده بودند. این رابط کاربری در سال 2008 با نام  iPhone OS معرفی شد. تا اینکه درسال 2010 نام کوتاه و مناسب iOS برای این سیستم عامل انتخاب شد.

در طول این سال‌ها و با گذشت زمان این سیستم عامل روز به روز قوی‌تر و غنی‌تر شده است. به طوری که در حال حاضر iOS در آیفون‌های اپل و دیگر دستگاه‌های اپلی به اوج سادگی و زیبایی خودش رسیده است. کاربران محو زیبایی و استفاده از آن می‌شوند و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به این رابط کاربری علاقمند نباشد.

بسیاری از شرکت‌های چینی در ابتدای راه و یا حتی برای همیشه این رابط کاربری را الگوی کار خود قرار داده‌اند. تصور کنید وقتی کپی از این سیستم عامل اینقدر بتواند کاربران را راضی نگه‌دارد، رابط کاربری اصلی چقدر جذاب و کاربردی است. اپل با ارایه بروزرسانی‌های متعدد و منظم علاوه بر اضافه کردن ویژگی‌های جدید مانند: 3D Touch و… همیشه این سیستم عامل را متفاوت و بی رقیب نگهداشته است. اگر کاربر کنجکاوی باشید، با قابلیت‌های جالب و جذابی در آیفون‌های اپل روبرو خواهید شد. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با 4 ویژگی مخفی در آیفون‌های اپل آشنا شویم.

1. ارسال پیام‌ها‌ی صوتی در نرم افزار iMessage

اگر خانواده، دوستانتان یا همکاران شما از نرم افزار iMessage برای ارتباط استفاده می‌کنند، در زمان‌هایی که تایپ کردن دشوار یا وقت‌گیر است یک پیام صوتی ارسال کنید. این ویژگی برای سال‌ها در آیفون‌های اپل وجود داشته است اما امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ارسال یک پیام صوتی کافیست آیکون میکروفون موجود در صفحه مکالمه را نگه دارید و صحبت کنید، برای ارسال این پیام نیز به سمت بالا سوایپ کنید.

همچنین با سوایپ کردن به سمت راست می‌توانید از ارسال این پیام جلوگیری کنید. از طرفی فردی که منتظر پاسخ شما است با انتخاب این صدا، یا قرار دادن موبایلتان در کنار گوش خود به صورت خودکار این پیام را خواهد شنید. این ویژگی، مکالمه در آیفون‌های اپل را بسیار ساده‌تر خواهد کرد. همچنین می‌توانید از قسمت تنظیمات، زمانی را برای حذف پیامها به صورت خودکار تنظیم کنید تا از پر شدن حافظه تلفن همراه‌تان نیز جلوگیری کنید.

 

2. تعامل با نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل آیفون

یکی از کاربردی‌ترین بروزرسانی‌ها در iOS 10 پاسخ دادن به اعلانها بدون باز کردن قفل آیفون‌های اپل است. با فشردن انگشت خود روی نوتیفیکیشن‌های موجود در صفحه قفل، می‌توانید به پیامها پاسخ دهید، ایمیلتان را خوانده و دسته‌بندی کنید، حتی رویدادهای یادآوری شده در تقویم را مشاهده کنید و… . وظایف زیادی هستند که می‌توانید با استفاده از قابلیت 3D Touch بدون بازکردن برنامه‌ها در آیفون‌های اپل انجام دهید.

 

3. سازمان‌دهی کردن ایمیل‌ها

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که چند ایمیل مختلف برای کارهایتان دارید، با استفاده از نرم افزار ایمیل می‌توانید به نوعی آنها را دسته بندی کنید زیرا به صورت پیش‌فرض در این نرم افزار همه ایمیل‌ها حتی درصورت داشتن آدرس‌های متفاوت به صورت یکجا و در کنار هم نمایش داده می‌شوند و این موضوع باعث پیچیدگی و گیج شدن کاربر می‌شود. با انتخاب آیکون موجود در سمت چپ پایین صفحه inbox، می‌توانید به آسانی بین اکانت‌های مختلف خود جابجا شوید. حتی می‌توانید انتخاب کنید که در صفحه اصلی نرم افزار فقط ایمیل‌های اکانت دلخواه‌تان نمایش داده شوند.

 

 

4. نرم افزار کاربری Universal Clipboard

این نرم افزار برای اولین بار در سال 2016 توسط اپل برای کاربران ارایه شد. شما به آسانی می‌توانید متن یا تصویر خود را در این اپلیکیشن ذخیره کنید. قابلیتی که این برنامه را از سایر اپلیکیشن‌ها متمایز می‌کند، دسترسی به این نوشته‌ها یا تصاویر ذخیره شده از طریق تمامی دستگاه‌های اپل است. پس از اینکه لینک، تصویر یا متن مورد نظرتان را در آیفون‌های اپل ذخیره کردید، می‌توانید به آسانی از طریق رایانه، آیپد و… آن را کپی و از آن استفاده کنید.

نوشته آشنایی با 4 ویژگی مخفی و کاربردی در آیفون‌های اپل اولین بار در پدیدار شد.