آمادگی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای دریافت طرح‌های تجارت بین‌المللی بدون کاغذ

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با صدور اطلاعیه‌ای برای دریافت طرح‌های پیشنهادی به منظور ارزیابی آمادگی کشور در «تجارت بدون کاغذ فرامرزی» اعلام آمادگی کرد.
 
 پیش از این کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه (اسکپ) فراخوانی برای ارائه طرح‌های پیشنهادی مطالعاتی برای ارزیابی آمادگی کشور در تجارت بدون کاغذ فرامرزی در منطقه آسیا و اقیانوسیه منتشر کرده بود و اکنون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، برای دریافت این طرح‌ها اعلام آمادگی کرده است.
 
این فراخوان با هدف ارزیابی آمادگی کشورها بر اساس شاخص‌های تعیین شده در کارگروه‌های راهبردی بین‌الدولی فنی و حقوقی کمیسیون مذکور برنامه‌ریزی شده و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرده است حضور در این فراخوان بین‌المللی علاوه بر اهمیت ملی آن به جهت حضور نمایندگان اصلی و فنی کشورهای عضو، فرصت مغتنمی برای تبادل نظر و عرضه توانمندی‌های کشور را فراهم خواهد آورد.
 
این مرکز از دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و پژوهشگران خواسته است طرح‌ها و پیشنهادات منتخب تحت حوزه نظارتی خود یا هر یک از سازمان‌های متبوعه را حداکثر تا پایان روز اداری شنبه چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارسال کنند.
 
لیست شاخص‌های حقوقی و فنی برای ارزیابی آمادگی کشورها در سایت «اسکپ» www.readiness.digitalizetrade.org قرار دارد.