آموزش ارسال ایمیل رمزگذاری شده با اندروید

ارسال ایمیل، یکی از کارهای مهمی است که این روزها بیشتر از طریق موبایل صورت می گیرد. سهولت و البته اطمینان و سرعت خوبی که توسط موبایل برای ارسال ایمیل ایجاد می شود، موجب شده که کاربران به دنبال این باشند که هر روز رابطه خود را با گوشی و البته نرم افزارهای ارسال ایمیل بیشتر کنند.

گویا آی تی: اما مهم تر از همه چیز گاهی این است که کاربر بتواند پیام ها و ایمیل اش را به صورت کاملا امن به دست مخاطب مورد نظرش برساند چرا که ممکن است بخواهد اطلاعات محرمانه ای ارسال کند.

اما در سرویس های معمولی یک هکر می تواند به راحتی خط ارسال را هک کند و بدین صورت به اطلاعات ایمیل قبل از اینکه به دست مخاطب برسد، دسترسی پیدا کند.

اما بعد از این که این موضوع به یک معضل بزرگ تبدیل شد کارشناسان بر آن شدند که یک روش رمزگذاری جدید برای ایمیل ایجاد کنند. در این روش، بعد از نصب نرم افزارهای مورد نظر، کاربر یک رمز ایجاد کرده و فرد مخاطب تنها با کمک این رمز می تواند ایمیل دریافتی را باز کند. این یعنی نهایت اطمینان و اعتماد در سرویس های ایمیل امن کنونی!. در این باره و روشی که امروز می خواهیم به شما یاد دهیم ادامه را بخوانید:

رمزگذاری ایمیل در اندروید

گام اول: ابتدا نرم افزار GPGTools Installer را برای گوشی خود دانلود نمایید و روی گوشی نصب کنید.

گام دوم: بعد از نصب این برنامه، نیاز به یک برنامه دیگر دارید که بهتر است آن را برای نسخه کلاینت دسکتاپ دانلود کنید پس Enigmail Extension را دانلود کنید و نصب کنید.

گام سوم: وقتی که این کلاینت را بر روی دسکتاپ خود باز کنید، گزینه OpenPGP  به صورت یک گزینه جدید به برنامه اضافه شده است. وقتی این گزینه را باز کنید، می توانید یک منو به صورت مدیریت اصلی مشاهده کنید. آن را کلیک کنید و ادامه ماجرا را طبق این آموزش پیش بروید:

با این کار یک پنجره جدید نمایش داده می شود که می توانید روی Generate Button کلیک کنید و بعد از آن  New Keypair را کلیک کنید. یک پنجره باز می شود به صورت Generate OpenPGP Key، که باید کلید مخصوص ایمیل خود و در ادامه یک رمز برای ایمیل ایجاد کنید.

برای این کار می بایست روی عبارت  Generate Key کلیک کنید و منتظر ادامه ماجرا باشید:

 Generate Key

بعد از این کار وارد کلاینت دسکتاپ بشوید و از آن جا روی کلید هایی که می خواهید راست کلیک کنید و Export Keys to File را انتخاب کنید تا ذخیره شوند. با این کار می بایست کلید های امنیتی را با یک خروجی ذخیره کنید که Export Security Keys در همینجا به کارتان می آید.

در این مرحله باید تنظیمات مربوط به کلاینت ایمیل را انجام دهید. وارد این سرویس شوید و با کلیک بر OpenPGP وارد بخش Sign Message and Encrypt Message options  شوید. در این بخش دو گزینه را انتخاب کنید و شروع به نوشتن ایمیلی کنید که می خواهید در نهایت امن و امنیت ارسال شود.

وقتی مخاطب شما این ایمیل را دریافت کرد ضروری است که یک کلید واژه داشته باشد تا بتواند به ایمیل شما نفوذ کند و آن را بخواند. پس رمز را از طریق دیگری به وی برسانید تا در امنیت ایمیل خللی ایجاد نشود.

نظرشما در این رابطه چیست؟ تجربه ارسال ایمیل امن یک تجربه فوق العاده است. اگر تا کنون با ابزار دیگری چنین کاری انجام داده اید از مزایا و معایب و روش کار خود در بخش نظرات بنویسید.