آموزش فعال کردن حالت تاریک گوشی های هوشمند برای وب گردی های شبانه

آموزش فعال کردن حالت تاریک گوشی های هوشمند برای وب گردی های شبانهفعال کردن حالت تاریک گوشی های هوشمند این روزها به یک ضرورت تبدیل شده است؛ چرا که تماشا کردن ویدیو با موبایل یا نگاه کردن به صفحه نمایش آن در طول شب می تواند آسیب هایی را برای چشمان کاربران به همراه داشته باشد. علاوه بر این، اگر در محیطی کاملا تاریک با گوشی هوشمند خود کار می کنید، احتمالا سایر افرادی که در محیط حضور دارند را با روشنایی نمایشگر خود آزار می دهید. در حال حاضر، بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی دیگر، مود تاریک تا حالت تاریک را به نرم افزار خود اضافه کرده اند؛ در این روش، رنگ های رابط کاربری تغییر می کند. این قابلیت ها در قسمت تنظیمات نرم افزار پنهان شده و به صورت پیش فرض اجرا نمی شود.

ما نیز برای تاریک کردن صفحه نمایش موبایل و آسیب کمتر به چشمان شما، روش های فعال کردن حالت تاریک گوشی های هوشمند اندرویدی، آیفون و حتی اپلیکیشن ها را جمع آوری کرده ایم که در ادامه به اشتراک می گذاریم؛ با تکرا همراه شوید:

آموزش فعال کردن مود تاریک گوشی های هوشمند با سیستم عامل iOS (آیفون)

آموزش فعال کردن مود تاریک گوشی های هوشمند با سیستم عامل iOS (آیفون)

گوشی آیفون شما به نوعی از حالت تاریک برخوردار است. برای فعال کردن آن می توانید دستور زیر را اجرا کنید: Setting> General> Accessibility> Display Accomodation. پس از ورود به قسمت آخر، گزینه ی Invert Colors را فعال کنید. این کار باعث می شود که رنگ رابط کاربری از سفید، به سیاه تغییر کرده و همچنین رنگ های دیگر را درخشان تر می کند. بنابراین، نگاه کردن به  عکس های اینستاگرام در این حالت خوشایند نیست.

کمپانی اپل در تلاش است تا تجربه ی رنگ های معکوس را در نسخه ی iOS 11 بهینه تر کند. این نرم افزار جدید با قابلیتی به نام Smart Invert Colors همراه است که تنها رنگ های رابط کاربری را معکوس می کند و رنگ موارد دیگر مثل عکس ها و گرافیک ها را به همان فرمت طبیعی خود باقی می گذارد. لازم به ذکر است که این قابلیت در حال حاضر، تنها در دسترس کسانی قرار دارد که چهارمین نسخه ی بتای iOS 11 را دریافت کرده اند. در زمان انتشار عمومی این آپدیت می توانید از همان دستور بالا پیروی کرده و سپس گزینه ی Smart Inver را فعال کنید.

گفتنی است که گوشی آیفون از قابلیت نایت شیفت نیز برخوردار است که از iOS 9.3 تا به حال در دسترس کاربران قرار دارد. قابلیت نایت شیفت به شما اجازه می دهد تا نورهای درخشان صفحه نمایش را کمتر کنید. این ویژگی در حقیقت باعث می شود که نور نمایشگر با طیف رنگ های گرم تر نمایش داده شود. برای این کار می توانید با بالا بردن صفحه اصلی آیفون، گزینه ی Night Shift را فعال کنید. (برای آموزش فعال کردن نایت شیفت در موبایل به این لینک مراجعه کنید.) ویژگی مثبت نایت شیفت این است که می توانید از برنامه ها در رنگ های طبیعی خود بهره مند شوید.

فعال کردن حالت تاریک در توییتر

فعال کردن حالت تاریک در توییتر

اگر از کاربران توییتر باشید، می دانید که گشت و گذار در این اپلیکیشن می تواند وقت زیادی را از شما بگیرد. اما نگاه کردن به رابط کاربری سفید رنگ آن باعث خستگی چشم ها می شود. برای فعال کردن حالت تاریک این اپلیکیشن می توانید به قسمت تنظیمات (Setting) اپلیکیشن مراجعه کرده و در زیرمجموعه ی Display and Sound، گزینه ی Night Mode را فعال کنید. با این دستور، رنگ پس زمینه ی اپلیکیشن، سیاه می شود و خواندن توییت های دوستانتان را ساده تر می کند.

فعال کردن مود تاریک در Android Video Player

فعال کردن مود تاریک در Android Video Player

فعال کردن مود تاریک گوشی های هوشمند اندرویدی نیز امکان پذیر است؛ برای مثال، اپلیکیشن Android Video Player، حالت تاریک مخصوص به خود را برای کاربران اندرویدی منتشر کرده است؛ البته باید آخرین نسخه ی آن را در اختیار داشته باشید. این اپلیکیشن در دسترس کاربران آیفون نیز قرار دارد. برای فعال کردن این حالت کافیست پس از باز کردن اپلیکیشن به قسمت تنظیمات رفته و Interface را انتخاب کنید؛ سپس باید روی گزینه ی Enable the black theme ضربه بزنید. به همین سادگی.

فعال کردن حالت تاریک در گوگل مپ

فعال کردن حالت تاریک در گوگل مپ

رانندگی در شب و نور شدید، ترکیب خوشایندی را ایجاد نمی کند؛ بنابراین اگر برای مسیریابی از اپلیکیشن گوگل مپ استفاده می کنید، بهتر است که حالت تاریک آن را فعال کنید. برای دسترسی به رابط کاربری با پس زمینه ی تاریک، باید روی سه نقطه ی موجود در پایین و گوشه ی سمت راست کلیک کنید؛ این نقطه ها در زمان فعال بودن مسریابی به نمایش گذاشته می شوند. سپس گزینه ی Navigation Settings را انتخاب کنید. در زیرمجموعه ی Color Scheme، روی گزینه ی Night ضربه بزنید.

فعال کردن حالت تاریک در Reddit

فعال کردن حالت تاریک در Reddit

اپلیکیشن ردیت، قابلیتی دارد که رابط سیاه رنگ را در ساعاتی که هوا تاریک است، به صورت خودکار فعال می کند. برای این کار باید به قسمت تنظیمات بروید، Auto Night Theme را پیدا کنید و سپس آن را روشن کنید.

.

منبع: lifehacker

مطلب آموزش فعال کردن حالت تاریک گوشی های هوشمند برای وب گردی های شبانه برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.