آنر X40i با تراشه Dimensity 700 و شارژ سریع ۴۰ واتی رسما معرفی شد

برند آنر به محض استقلال از هواوی موفق شد جایگاه خود به‌عنوان یک تولیدکننده اسمارت‌فون قابل احترام در بازار چین را به‌دست آورد. اکنون این شرکت نیازی به مقابله با محدودیت‌های اعمال شده علیه کمپانی مادر سابق خود نبوده و به منظور حفظ نام خود در سرخط خبرها همواره محصولات جدیدی را به بازار عرضه می‌کند.

آنر پس از معرفی چندین پرچم‌دار جالب و اسمارت‌فون‌های جدید سری آنر 70 اکنون با معرفی یک مدل اقتصادی جدید بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. همان‌طور که پیش‌تر نیز انتظار می‌رفت؛ آنر X40i به‌عنوان یک رقیب جدید در بخش فوق رقابتی هندست‌های اقتصادی روانه بازار می‌شود. این دستگاه با پشتیبانی از اتصال 5G، طراحی زیبا، نمایشگر بزرگ و فناوری شارژ سریع در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. اکنون بدون هرگونه حاشیه‌‌پردازی به سراغ بررسی مشخصات و امکانات اسمارت‌فون آنر X40i می‌رویم.

مشخصات آنر X40i

آنر X40i مجهز به یک نمایشگر چشم‌نواز 6.7 اینچی LTPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است. متاسفانه این پنل از نرخ نوسازی 60 هرتزی برخوردار است؛ مشخصه‌ای که حتی برای یک اسمارت‌فون ارزان‌قیمت‌ نیز نسبتا منسوخ به‌نظر می‌رسد. توان پردازشی این هندست از طریق تراشه Dimensity 700 مدیاتک تامین می‌شود؛ تراشه‌ای که بدون کوچک‌ترین مشکل می‌تواند از نمایشگر با نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی نماید. با این‌حال آنر تصمیم گرفته تا برخی قابلیت‌های نمایشگر هندست خود را کنار بگذارد.

این اسمارت‌فون علیرغم مشخصات نسبتا ضعیف خود از ظاهری شیک و چشم‌نواز برخوردار بوده و ضخامت آن تنها برابر با 7.43 میلی‌متر و وزن آن حدودا 175 گرم است. موضوع جالب توجه اینکه آنر در رابطه با پیکره‌بندی حافظه اسمارت‌فون جدید خود رویکردی کاملا سخاوتمندانه داشته و نسخه پایه آنر X40i را به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز نموده است. همچنین ورژن پیشرفته‌تر این هندست مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

آنر X40i از پیکره‌بندی دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی روی پنل پشتی خود استفاده می‌کند. متاسفانه ماژول دوم کارآیی چندانی نداشته و صرفا دارای رزولوشن 2 مگاپیکسلی است. آنر تلاش کرده تا از طراحی گوشی‌های پرچم‌دار خود با طراحی “8” شکل دوربین تقلید نماید. آنر X40i اگرچه یک اسمارت‌فون ارزان‌قیمت‌ قلمداد می‌شود؛ اما بایستی اذعان کرد که به لحاظ ظاهری همانند یک دستگاه رده بالا به‌نظر می‌رسد.

از جنبه نرم‌افزاری نیز آنر X40i رابط کاربری اختصاصی کمپانی موسوم به Magic UI 6.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 را اجرا می‌کند. انرژی مورد نیاز این اسمارت‌فون از طریق یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی تامین می‌شود. امروزه چنین ظرفیتی برای باتری خصوصا در اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت‌ کاملا معمولی به‌نظر می‌رسد. به هرحال امروزه اکثر دستگاه‌های اقتصادی بازار از باتری‌هایی با ظرفیت تقریبی 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. با این‌حال با وجود فناوری شارژ 40 واتی، ظرفیت پایین‌تر باتری احتمالا مشکل‌ساز نخواهد بود. با وجود این فناوری، شارژ 0 تا 100 درصدی باتری گوشی احتمالا کمتر از 1 ساعت زمان خواهد برد.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

آنر X40i با مدل‌های رنگی صورتی (Rose Pink)، نقره‌ای (Silver)، سبز (Green) و مشکی (Black) روانه بازار می‌شود. مدل پایه این هندست 1599 یوان (تقریبا 238 دلار) قیمت‌گذاری شده است؛ در حالی‌که مدل پیشرفته‌تر با برچسب قیمتی 1999 یوان (تقریبا 297 دلاری) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

نوشته آنر X40i با تراشه Dimensity 700 و شارژ سریع 40 واتی رسما معرفی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.