آپارات گیم به دلیل هجمه‌ها و فشارهای مراجع تنظیم‌گر، بسته می‌شود

محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) پس از حواشی و هجمه‌های وارد شده به سرویس آپارات گیم، در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که این سرویس بسته خواهد شد.

شکوری مقدم با توضیح دلایل بسته شدن آپارات گیم، گفت: همانطور که می‌دانید حدود دو ماه قبل، جناب آقای جبلی، رئیس محترم سازمان صدا و سیما در دانشگاه صنعتی شریف، به حوزه گیم استریمینگ و آپارات گیم پرداختند و بر اساس گزارش‌هایی که به ایشان شده بود، فضای آن را پر از محتواهای مستهجن و شیطان‌پرستی اعلام کردند.

شکوری مقدم ادامه داد: پس از این سخنان، میز گردهایی در سازمان صدا و سیما برگزار شد و روزنامه‌ها این موضوع را تیتر کردند و همچنین به تمجید سرویس‌های مشابه، مثل توییچ پرداختند. در مکالمه‌ای هم که چند روز پیش، با مجموعه ساترا داشتم اعلام کردند که طی نامه‌هایی از سمت برخی نهادها، موظف به نظارت دقیق و درست بر این فضا شده‌اند.

مالک آپارات توضیح داد که بر اساس تجربه 19 ساله‌ای که در حوزه اکوسیستم دیجیتال کشور دارند، می‌خواهند به شکل دیگری با این چالش مقابله کنند. به اعتقاد شکوری بهترین راه این است که زمین بازی در اختیار دولتی‌ها باشد تا شاید بر روی تلوبیون سرویس استریم گیم راه‌اندازی کنند.

آپارات گیم در روز جمعه بسته می‌شود

شکوری مقدم با اعلام این موضوع که فعالیت سرویس استریم گیم آپارات گیم در روز جمعه 18 شهریور به پایان می‌رسد، گفت: آپارات گیم از سال 96 آغاز به کار کرد و طی 5 سال با تلاش‌های شبانه‌روزی بهترین اعضای تیم فنی، به توسعه پرداخت. طی یکسال گذشته، 71 هزار گیم استریمر منحصر‌به‌فرد داشته‌ایم که برای نزدیک به 2.4 میلیون مخاطب، محتوای آنلاین گیم تولید کرده‌اند.

مدیر هلدینگ صبا ایده تاکید کرد که محتویات سرویس در کانال کاربران حفظ می‌شود و تمامی پرداختی‌ها تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

مهاجرت آپارات گیم به یک پورتال عربی

وی در خصوص آینده سرویس استریم گیم آپارات خاطرنشان کرد که این سرویس تا انتهای سال میلادی جاری به یک پورتال گیم عربی می‌پیوندد و به توسعه‌اش ادامه می‌دهد.

شکوری مقدم در خصوص فشارهای وارد شده از سمت مراجع تنظیم‌گر گفت: این یک اتفاق تاریخی رو به تکرار است، از موضوع وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا پیام‌رسان، تماس تصویری، اشتراک ویدیو، سینمای خانگی و الان هم حوزه گیم استریمینگ که ما را به چالش انداخته‌اند.

تصمیم‌گیری‌های بدون آگاهی دلیل مهاجرت نخبگان و سرویس‌ها شده است

وی دلیل اصلی این پدیده را عدم آشنایی رگولاتورها، تنظیم‌گران و مسئولین با حوزه گیمینگ و چگونگی پدیده‌های جدید آن و تصمیم‌گیری بدون آگاهی دانست.

شکوری مقدم در انتهای این پیام ویدیویی تصریح کرد: مسئولیت چنین تصمیماتی مستقیما بر عهده کسانی است که بدون آگاهی و تخصص وارد حوزه‌ای می‌شوند و قبل از شناخت، تصمیم می‌گیرند و از بخش خصوصی برای مشورت و راهنمایی، بهره نمی‌برند. ما از مهاجرت کاربران و نخبگان به مهاجرت سرویس‌ها و شرکت‌ها رسیده‌ایم و این جای تاسف دارد. امیدوارم کاربران ما را درک کنند و عذر ما را بپذیرند.

نوشته آپارات گیم به دلیل هجمه‌ها و فشارهای مراجع تنظیم‌گر، بسته می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.