آپدیت بعدی گوگل پیکسل شامل قابلیت‌های جدیدی خواهد بود

به نظر می‌رسد گوگل تصمیم گرفته است تا قابلیت‌های بیشتری را برای گوشی‌های پیکسل خود ارایه کند. بنابراین، آپدیت امنیتی عرضه‌شده در هر سه ماه شامل قابلیت‌های جدیدی نیز خواهد بود.

یکی از این قابلیت‌ها، Adaptive Battery است که زمان باقی‌مانده از باتری گوشی شما را پیش‌بینی خواهد کرد و فعالیت پس‌زمینه دستگاه را به‌منظور استفاده بیشتر از گوشی کاهش خواهد داد. این قابلیت احتمالا برای پیکسل 4 ارایه نخواهد شد، چرا که عمر باتری این هندست بسیار خوب است.

مورد بعدی، اپلیکیشن Clock خواهد بود که به شما کمک خواهد کرد تا برنامه خواب خود را به‌طور منظم اجرا کنید. برای مثال، اگر از زمان خواب‌تان گذشته باشد، این اپلیکیشن در یک اسنپ‌شات به شما نشان خواهد داد که چه مدت بیدار مانده‌اید و در این مدت با چه اپلیکیشن‌هایی کار کرده‌اید. این قابلیت برای کسانی خوب خواهد بود که واقعا نیاز به این دارند که گوشی‌شان مثل والدین سخت‌گیر با آن‌ها رفتار کند.

اپلیکیشن دیگر، Sunrise Alarm است که شما را هر روز صبح با نمایشگر به‌تدریج روشن‌شونده بیدار خواهد کرد و حتی اگر تمایل داشتید می‌تواند از آن بخواهید که صبح‌ها برایتان آهنگ‌های آرام‌ پخش کند.

برنامه Recorder، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های جدیدی است که به شما اجازه خواهد داد تا با استفاده گوگل اسیستنت، صداها را ضبط کرده و در بین آن‌ها جستجو کنید. شما حتی می‌توانید یک رونوشت از آن‌ها را در Google Docs ذخیره کنید.

Personal Safety اپلیکیشن دیگری است که برای همه دستگاه‌های پیکسل ارایه خواهد شد. از طرفی، قابلیت تشخیص تصادف خودرو قرار است برای هندست‌های پیکسل 3 هم عرضه شود، هرچند که این قابلیت برای همه کشورها یا همه زبان‌ها قابل‌دسترس نخواهد بود.

قابلیت دیگر، Safety check است که به‌ویژه برای افرادی که به‌تنهایی به پیاده‌روی یا دوندگی می‌روند یا هنگام شب به خانه برمی‌گردند بسیار عالی خواهد بود. اگر شما به check-in‌های اپلیکیشن‌ پاسخ ندهید، این برنامه به‌طور خودکار تماس‌های اورژانسی شما را فعال خواهد داد. بنابراین اگر شما به کمک فوری نیاز داشته باشید یا در شرایط خطرناکی قرار داشته باشید، افرادی که در لیست تماس‌های اورژانسی شما قرار دارند، بلافاصله از مکان شما مطلع شده و شما را پیدا خواهند کرد.

همه این قابلیت‌ها قرار است به‌عنوان بخشی از آپدیت ماه ژوئن برای دستگاه‌های منتخب پیکسل ارایه شوند که البته شامل بسته امنیتی این ماه هم خواهد شد. مثل همیشه انتظار داریم که چند روز طول بکشد تا همه کاربران به‌روزرسانی جدید را دریافت کنند.

نوشته آپدیت بعدی گوگل پیکسل شامل قابلیت‌های جدیدی خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.