آپدیت جدید اندروید سونی اکسپریا X، موتور صوتی جدید را با خود به همراه دارد

آپدیت جدید اندروید سونی اکسپریا X، موتور صوتی جدید را با خود به همراه دارد

اواخر سال گذشته میلادی، سونی طرح مفهومی اندروید ویژه سری اکسپریا X را منتشر نمود که این طرح قصد داشت محلی برای به اشتراک‌گذاری ایده‌ها باشد. توسعه این مدل، میزان مصرف دیتا را نمایش داده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با توسعه‌دهندگان مکالمه کنند. هدف سونی از این سیستم‌عامل، این است تا تجربه‌ای جدید را در اختیار کاربران اکسپریا X قرار داده و طیف گسترده‌ای از ایده‌ها و پیشنهادات را ارایه کند. این طرح مفهومی، به طور کامل جایگزین سیستم‌عامل گوشی شما شده و با توجه به تغییرات موجود، تجربه خوبی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

از دیگر تغییرات مهم در این به‌روزرسانی، حالت نور شب (Night LightBattery Saver و نمایشگر Ambient است. البته همان‌طور که از یک طرح مفهومی انتظار می‌رود، تغییرات بسیار زیاد دیگری بر این نسخه اعمال شده است.

این آپدیت که با ورژن 38.3.1A.0.91 شناخته می‌شود، تغییرات زیادی به موتور صوتی آورده و اکنون از ویژگی‌هایی چون VoWiFi و VoLTE پشتیبانی می‌کند.


این به روزرسانی، الگوریتم پردازش توسعه‌یافته توسط کمپانی سونی (SONY Audio Effects Engine) را جایگزین الگوریتم پردازش صدای اندروید می‌کند. این بدان معنی است که از این پس، دستگاه شما از کدهای سونی به جای الگوریتم اندروید برای پردازش استفاده می‌کند.

خوشبختانه این آپدیت، مشکل ری استارت شدن بلوتوث و نیز باگ‌های گرافیکی در اپلیکیشن دوربین را برطرف می‌کند. حجم این به روز رسانی 52 مگابایت بوده و ویژگی به نام VoWiFi دارد و به مشترکان اپراتورهای داخل کشور آلمان اجازه می‌دهد تا در مکان‌هایی که سیگنال موبایل وجود ندارد و به ویژه در مکان‌های سربسته تماس صوتی برقرار کنند. تکنولوژی‌های VoWiFi و VoLTE در کشورهای سوئد، نروژ و دانمارک هم عرضه می‌شود.

همچنین میزان شارژ باقی‌مانده، از آیکون استاتوس بار خارج شده و مشاهده میزان درصد باقی‌مانده باتری را آسان‌تر می‌کند. احتمالا نسخه نهایی به‌روزرسانی در فصل بهار عرضه خواهد شد.

نوشته آپدیت جدید اندروید سونی اکسپریا X، موتور صوتی جدید را با خود به همراه دارد اولین بار در پدیدار شد.