آیا نگهداری ارز دیجیتال در صرافی منطقی است؟

این روزها و در بازار کریپتو کارنسی، یکی از مهمترین موضوعات پیش روی معامله گران، انتخاب یک کیف پول مطمئن برای نگهداری رمز ارزهاست. حتما می‌دانید که کیف پول‌های زیادی با مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند. از کیف پول‌های سرد و فیزیکی گرفته تا اپ‌های اندرویدی یا کیف پول‌های کاغذی و…

اما در این میان، صرافی‌ها و پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، کوین یا توکن شما را در چیزی به اسم کیف پول نگهداری می‌کنند. کیف پولی که متفاوت از کیف پول‌های سرد و گرمی است که در بازار وجود دارد.

اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، کیف پول صرافی‌ها، کار شما را در خرید و فروش ارزهایتان راحت‌تر می‌کنند. به طور مثال شما در صرافی ارزیف، بیت‌کوین خریده و آن را در کیف پول  اختصاصی خود در اپلیکیشن نگه داشته‌اید؛ خب اگر بخواهید آن را خارج کرده و وارد کیف پول فیزیکی خود کنید، باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید. این کارمزد هیچ ارتباط مستقیمی به اپلیکیشن و صرافی نداشته و مربوط به هزینه انتقال در شبکه می‌شود.

بازیابی کیف پول

خب اگر پس از مدتی خواستید بیت کوین خود را بفروشید، باز باید صرافی معتبری پیدا کرده و آن را مجددا از کیف پول خود به آن صرافی انتقال دهید؛ اما اگر اهل معامله بوده و در حال ترید هستید، با نگه داشتن دارایی خود در اپلیکیشن و کیف پول صرافی، از پرداخت کارمزد معاف بوده و به راحتی می‌توانید بدون پرداخت کارمزد شبکه برای برداشت، آن دارایی را فروخته و خرید دیگری داشته باشید.

به طور کلی، اگر کوین یا توکنی را خریده و به دنبال هولد کردن و نگه داری بلند مدت هستید، طبیعتا نگهداری این دارایی دیجیتال در کیف پول صرافی اصلا منطقی نبوده و پیشنهاد می‌شود که با خرید یک کیف پول سرد یا فیزیکی، دارایی خود را به آن انتقال داده و در صرافی نگهداری نکنید.

اما اگر به دنبال معامله، نوسان گیری از شرایط بازار، ترید یا خرید و فروش در کوتاه مدت هستید، بهترین پیشنهاد، نگه داری ارزهای دیجیتال در همان کیف پول متصل به صرافی است. معمولا این پیشنهاد برای دارایی‌های متوسط و کم پیشنهاد می‌شود و در صورت داشتن اعداد بالا یا سرمایه زیاد، بهترین گزینه برای شما کیف پول فیزیکی است.

یکی دیگر از مباحث مهم در کیف پول های معتبر و صرافی، قوانین موجود در برخی توکن‌هاست که باید به آن توجه کنید.

به طور مثال، توکن بیبی دوج، خریداران را به حفظ دارایی و هولد کردن توصیه می‌کند. خب برای تشویق کاربران؛ تیم توسعه دهنده هنگام فروش توکن‌ها، 10 درصد کارمزد بیشتری از فروشنده دریافت کرده و آن را بین سایر هولدرها تقسیم می‌کند. این قابلیت معمولا در کیف پول صرافی‌ها وجود نداشته و شما برای بهره مند شدن از این قابلیت، می‌بایست دارایی خود را به یک کیف پول معتبر، مثل تراست ولت منتقل نمایید. با این کار، مشاهده می‌کنید که هر روز بر تعداد توکن‌های شما افزوده می‌شود.

طبیعی است که برای انتخاب صرافی و بهره گیری از کیف پول آن، ابتدا باید به درستی تحقیق کنید. اعتبار صرافی، امنیت آن، سیستم احراز هویت یا همان KYC و البته وجود قیمت‌های درج شده در آن؛ از مهمترین المان‌های انتخاب یک صرافی خوب می‌تواند باشد.

نوشته آیا نگهداری ارز دیجیتال در صرافی منطقی است؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.