آیفون ۸ با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد

آیفون 8 با قیمتی کمتر از 1000 دلار عرضه خواهد شد
تحلیلگران UBS عقیده دارند که آیفون ۸ با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. تاکنون شایعات زیادی درباره قیمت آیفون ۸ اپل منتشر شده است. این دستگاه یکی از گران‌ قیمت ترین گوشی‌های پرچمداری است که به زودی راهی بازار می‌شود.

در چند هفته گذشته خبرهای مربوط به مدل‌های جدید آیفون در صدر اخبار تکنولوژی بوده است. از نام‌گذاری‌های جدید گرفته تا قیمت آیفون ۸ و دیگر مدل‌های آن، سرتیتر بسیاری از رسانه‌های خبری بوده‌اند. برخی منابع حتی قیمت آیفون ۸ با ۵۱۲ گیگابایت حافظه را بیشتر از ۱۲۰۰ دلار اعلام کرده‌اند.

اما بر اساس گزارشی که به تازگی توسط تحلیلگران USB منتشر شده، دو چیز کاملا متفاوت اتفاق خواهد افتاد. اول آنکه، آیفون ۸ تنها در دو نسخه عرضه می‌شود و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن وجود نخواهد داشت و دوم اینکه، سطح بالاترین نسخه از این گوشی آیفون جدید با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش خواهد رسید؛ بنابراین طبق گفته‌های این منبع، هیچ کدام از آیفون‌ های ۲۰۱۷ با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار دیده نمی‌شوند.

این شرکت تحقیقاتی بازار همچنین توضیح می‌دهد که ازرزان ترین آیفون ۲۰۱۷ با قیمتی حدود ۹۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد و گران ترین مدل آیفون که به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است با برچسب قیمت ۹۹۹ دلار معامله خواهد شد. به اعتقاد این تحلیلگران، قیمت آیفون با برچسب ۱۲۰۰ دلاری در حال حاضر به هیچ عنوان قیمت معقولی نخواهد بود و تاکید کردند که مدل‌های پلاس آیفون، هر ساله با هزینه خریدی در حدود قیمت پرچمداران سری گلکسی نوت سامسونگ به بازار عرضه شده‌اند.

سامسونگ گلکسی نوت ۸ اخیرا با قیمت ۹۲۹.۹۹ دلار به بازار عرضه شد و به همین دلیل انتظار نمی‌رود که اپل گوشی هوشمندی با قیمت بسیار بالای ۱۲۰۰ دلاری را روانه بازار موبایل کند.

به گفته این تحلیلگران اپل تمایلی ندارد تا هزینه خرید محصولاتش را بیشتر از رقبای سرسخت خود در بازار موبایل قیمت‌گذاری کند، گلکسی اس ۸ پلاس حدود ۸۴۰ دلار قیمت دارد و قیمت گلکسی نوت ۸ تقریبا ۹۵۰ دلار است، بنابراین انتظار نمی‌رود که نسخه استاندارد اولد آیفون ۸ با قیمتی بیشتر از ۹۰۰ دلار در بازار به فروش برسد.

غول کوپرتینو شخصیت مرموزی دارد و معمولا تا آخرین لحظات چیز خاصی را بروز نمی‌دهد. شایعات اخیر نشان می‌دهند که احتمالا گوشی‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس وجود نداشته و به جای آن اپل از اسامی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس استفاده خواهد کرد.

نسخه ویژه آیفون نیز که به مناسبت دهمین سالگرد تولید این محصول به بازار عرضه خواهد شد، احتمالا آیفون ایکس نام دارد (در برخی منابع به آیفون ادیشن نیز اشاره شده است).

در هر صورت رویداد اپل در دوازدهم سپتامبر برابر با ۲۱ شهریور ماه انجام می‌شود و در آن روز اپل به تمامی این شایعات خاتمه خواهد داد.

.

منبع: softpedia

مطلب آیفون ۸ با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.