اجلاس مشترک ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و پاکستان برگزار شد

 
 
نخستین اجلاس کمیته همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
 نخستین اجلاس کمیته همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور احمد سعیدی، قائم‌مقام وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور پاکستان و هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، بنابی نایب رئیس هیئت مدیره و میرزایی مدیرکل بازاریابی و امور تجاری شرکت ارتباطات زیرساخت در اسلام آباد برگزار شد.
 
کارگروه ICT کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با هدف افزایش همکاری‌های زیرساختی، علمی و فضایی بین دو کشور به ریاست هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات از ایران و سعیدی قائم‌مقام وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور پاکستان برگزار شد که طرفین با معرفی توانمندی‌های خود بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.
 
در ادامه این اجلاس بنابی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت ضمن دیدار و گفتگو با مدیران ارشد شرکت‌های مخابراتی کشور پاکستان بر توسعه ترانزیت ارتباطات منطقه و کشور چین با اروپا به صورت مشترک بین دو کشور تاکید کرد.
 
به دنبال برگزاری کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشور در سال ۱۳۹۶ در سند پایانی اجلاس یادشده دو کشور توافق کرده بودند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری‌های جامع را آغاز کنند و این اجلاس به‌عنوان نخستین گام دو کشور در مسیر توسعه روابط در حوزه فناوری اطلاعات بود.