احیای دوباره‌ مدیا پلیر اکنون در ویندوز ۱۱

بازگشت یک دوست قدیمی. مایکروسافت اعلام کرده است که یک مدیا پلیر جدید به ویندوز ۱۱ خواهد آمد و جایگزین Groove Music خواهد شد.

به گفته مایکروسافت، برنامه جدید Media Player به آرامی برای Windows Insiders ثبت‌نام شده در Dev Channel منتشر می‌شود و یادآور ویندوز مدیا پلیر قدیمی است، در حالی که به لطف تم جدید Windows ۱۱ Fluent Design، مدرن‌سازی شده است.

با این حال، با وجود بسیاری از پخش‌کننده‌های رایگان در دسترس، ممکن است مدیا پلیر جدید در مقایسه با زمانی که در سال ۲۰۰۱ بیشترین محبوبیت خود را داشت خیلی تأثیر‌گذار نباشد.

امکانات و ویژگی‌های مدیاپلیر جدید ویندوز

برنامه جدید به عنوان یک به‌روزرسانی جدید در فروشگاه مایکروسافت ظاهر می‌شود و جایگزین برنامه فعلی Groove Music خواهد شد. این مدیاپلیر با نمایش یک طرح رنگی سیاه و نارنجی، یا سفید و نارنجی، بسته به اینکه تم شما در حالت روشن یا تاریک باشد، طراحی ساده‌ای دارد اما به خوبی کار می‌کند و می‌تواند فایل‌های صوتی و تصویری شما را پخش کند.

همچنین هم اکنون از HDR پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر یک فایل ویدیویی دارید که از HDR پشتیبانی می‌کند، مدیاپلیر جدید مشکلی در پخش آن نخواهد داشت.

رابط کاربری برنامه بسیار یادآور نسخه‌های اولیه ویندوز مدیاپلیر است، به خصوص هنگام مرور فایل‌ها در بخش کتابخانه. در حالی که برنامه اصلی ویندوز مدیاپلیر از سال ۲۰۱۲ برای دانلود در دسترس بوده است، به نظر می‌رسد این نسخه جدید شکافی را که مایکروسافت در آن از قلم انداخته بود، پر کند.

در حالی که ویندوز مدیاپلیر کنار گذاشته شده است، کاربران برنامه‌های پخش رسانه‌ دیگری همچو VLC را انتخاب کرده‌اند. با اشکال مختلف کامپیوتر‌ها، از تبلت‌ها گرفته تا لپ‌تاپ‌های ماژولار، پخش‌کننده رسانه مایکروسافت می‌توانست مرکز پخش تمام رسانه‌های موجود در دستگاه شما باشد.

با توجه به اینکه این برنامه هنوز در حال آزمایش است، ممکن است شاهد عرضه این مدیاپلیر جدید در آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ در اوایل سال آینده باشیم تا بار دیگر طعم ویندوز مدیاپلیر را بچشیم.


تجزیه و تحلیل: مایکروسافت در حال بازگرداندن حذفی بزرگ در ویندوز

اگر در سال ۲۰۰۱ از ویندوز XP استفاده می‌کردید، احتمال زیادی وجود دارد که از نوعی از ویندوز مدیاپلیر استفاده کرده باشید. بسیاری از کاربران پوسته‌های عجیب و غریبی را که می‌توانید استفاده کنید، مانند سر سبز یا قلب نارنجی را به یاد می‌آورند.

در حالی که از سال ۲۰۱۲ نسخه‌ای از ویندوز مدیاپلیر برای دانلود در دسترس عموم بود، به نظر می‌رسید که کنار گذاشته شده و برنامه‌هایی مانند Groove Music و Movies & TV جایگزین آن شدند.

ویندوز مدیاپلیر این حس نوستالژیک را در خود دارد، خواه از پوسته‌ها یا تجسم‌هایی که قبلاً ارائه می‌کرد. اما فقط نام آن به برنامه ذهنیت درستی را به کاربرانی منتقل می‌کند که می‌خواهند به محض ارتقا رایانه‌شان به ویندوز ۱۱، کمی موسیقی پخش کنند. نامی مانند «Groove Music» کاملاً درست نیست، در حالی که «Media Player» اساساً می‌گوید که قرار است چه کاری انجام بدهد.

برخی از کاربران فقط می‌خواهند از برنامه‌هایی استفاده کنند که از قبل روی رایانه نصب شده‌اند، بدون اینکه وقت خود را برای جستجوی برنامه‌های جایگزین تلف کنند، و اینجاست که ویندوز مدیاپلیر می‌تواند به شما کمک کند.

نوشته احیای دوباره‌ مدیا پلیر اکنون در ویندوز 11 اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.