ارتش آمریکا هم به جمع استفاده‌کنندگان هوش مصنوعی پیوست

حفظ سلامت و کارآمدی میلیون‌ها قطعه مربوط به ادوات و ماشین‌آلات نظامی کار بسیار مهم و در عین حال دقیق و زمان‌بری است، چرا که عمل نکردن یا انفجار یک قطعه نظامی در منطقه رزمی می‌تواند بسیار خطرناک و مرگبار باشد.
 
در گزارش‌ها آمده است که ارتش آمریکا قصد دارد برای پیش‌بینی خرابی خودروهای نظامی از هوش مصنوعی استفاده کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد کاربرد دیگری از هوش مصنوعی در حال رونمایی است.
 
به گزارش وب‌سایت theverge، شرکت Uptake Technologies در شیکاگو نوعی نرم‌افزار هوش مصنوعی به نام Uptake توسعه داده است که برای پیش‌بینی زمان تعمیر قطعات نصب شده روی تجهیزات نظامی به کار می‌رود.
 
قرار است این طرح به طور آزمایشی در تانک‌های جنگی موسوم به Bradley M۲A۳s به کار رود و عملکرد آن بررسی شود. در مرحله اول، سنسورهای داخل این تانک می‌تواند اطلاعات مربوط به درجه حرارت و میزان دور بر دقیقه را هنگام سرعت دورانی به دست آورده و به نرم‌افزار ارسال کند.
 
هوش مصنوعی این داده‌ها را با اطلاعات مربوط به یک خودروی زرهی سالم و سرحال مقایسه می‌کند و می‌تواند مشکلات مربوط به خنک‌کننده‌ها و دیگر بخش‌ها را شناسایی کند.
 
البته Uptake به خودی خود هیچ تصمیمی نمی‌گیرد بلکه فقط مشکلات احتمالی را شناسایی و آن‌ها را در اختیار عوامل انسانی قرار می‌دهد.
 
در حال حاضر Uptake خدمات مشابهی به برخی شرکت‌های صنعتی از جمله کاترپیلار و بوئینگ عرضه می‌کند.
 
بر اساس این گزارش، شرکت سازنده یک قرارداد نسبتاً کوچک یک میلیون دلاری با ارتش آمریکا منعقد کرده است تا بتواند این سرویس مزبور را به صنایع نظامی ارائه کند.
 
بنا به گفته یک سرهنگ ارتش آمریکا، با تست موفقیت‌آمیز روی تانک‌های برادلی، این سرویس بر دیگر ادوات نظامی نیز به کار گرفته می‌شود.