اسمارت‌فون اکسپریا ۵ مارک ۴ سونی گواهینامه FCC را دریافت کرد

یکی از اسمارت‌فون‌های آینده شرکت سونی اخیرا موفق به دریافت گواهینامه از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) شده است. به‌نظر می‌رسد که این هندست با نام تجاری اکسپریا 5 مارک 4 روانه بازار خواهد شد؛ گجتی که انتشار شایعات پیرامون آن از مدتی قبل آغاز شده است. فهرست مذکور برخی مشخصات کلیدی دستگاه از جمله ابعاد آن‌را مورد تائید قرار داده است. بر این اساس طول و عرض بدنه اکسپریا 5 مارک 4 به‌ترتیب برابر با 155.74 و 67.1 میلی‌متر خواهد بود.

علاقه‌مندان به گوشی‌های کامپکت با شنیدن ابعاد بدنه این اسمارت‌فون خوشحال خواهند شد؛ چرا که اکسپریا 5 مارک 4 در مقایسه با مدل سال گذشته یعنی اکسپریا 5 مارک 3 اندکی کوتاه‌تر و باریک‌تر است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که طول و عرض بدنه اکسپریا 5 مارک 3 به‌ترتیب برابر با 157 و 68 میلی‌متر بود. بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست، طول قطر نمایشگر اکسپریا 5 مارک 4 برابر با 153.5 میلی‌متر خواهد بود. این طول قطر از اندازه دقیقا 6.04 اینچی نمایشگر حکایت دارد. در نتیجه نمایشگر هندست آینده در مقایسه با پنل 6.1 اینچی اکسپریا 5 مارک 3 اندکی کوچک‌تر است.

بعلاوه اکسپریا 5 مارک 4 مجهز به یک کانکتور USB-C جهت شارژ باتری و انتقال داده و همچنین جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود. بعلاوه فهرست FCC پشتیبانی این هندست از اتصال NFC و قابلیت شارژ بی‌سیم را مورد تائید قرار می‌دهد؛ مشخصه‌هایی که در 3 مدل پیشین سری اکسپریا 5 رویت نشده بودند.

همچنین سونی اکسپریا 5 مارک 4 از اتصال وای‌فای 6 و کارت‌های هوشمند RFID پشتیبانی خواهد کرد. این کارت‌ها هم‌اکنون به شکلی گسترده در بازار ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موارد کلیه اطلاعات به‌دست آمده پیرامون اکسپریا 5 مارک 4 تا به این لحظه به‌شمار می‌روند. با این‌حال انتظار می‌رود که طی هفته‌های آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون این اسمارت‌فون منتشر شود.

لیبل سونی اکسپریا 5 مارک 4 در وبسایت FCC

شایعات پیشین نشان می‌دهند که سونی اکسپریا 5 مارک 4 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 ساخت کوالکام خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که این هندست بار دیگر از پیکره‌بندی دوربین اکسپریا 5 مارک 3 بهره‌برداری نماید. این موضوع به‌‌معنای وجود دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX557، ماژول تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX663 و لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با حسگر IMX363 خواهد بود.

ابعاد سونی اکسپریا 5 مارک 4

درگاه‌های ورودی و. خروجی سونی اکسپریا 5 مارک 4

تائیدیه پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و اتصال NFC

نوشته اسمارت‌فون اکسپریا 5 مارک 4 سونی گواهینامه FCC را دریافت کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.