اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام یک تراشه ۱۰ نانومتری خواهد بود

اسنپدراگون 845 کوالکام یک تراشه 10 نانومتری خواهد بود
در اوایل ماه جاری، Fudzilla گزارش داد که اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام تراشه روی سیستمی است که با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET تولید خواهد شد.

این درواقع همان فرآیند ساختی است که در تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به کار گرفته شد، تراشه‌ای که در حال حاضر در بسیاری از پرچمداران ۲۰۱۷ همچون گلکسی اس ۸، ال جی وی ۳۰، اچ تی سی یو ۱۱ و سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم قدرتنمایی می‌کند.

کوالکام هم اکنون با همکاری TSMC مشغول کار بر روی تراشه‌های ۷ نانومتری است، اما بسیاری از تحلیلگران این بر این باورند که این تراشه‌ها در اوایل سال آینده آماده خواهد شد، اما برخی دیگر معتقدند که تاکنون پروسه ساخت تراشه‌ها ۷ نانومتری آماده نشده است و به احتمال زیاد سال آینده نیز باید همچنان شاهد تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بود.

شایعات می‌گویند که کوالکام می‌تواند در هفته‌های آخر منتهی به سال ۲۰۱۷ تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ خود را معرفی کند و سامسونگ احتمالا اولین مشتری این تراشه‌های جدید خواهد بود. گفته می‌شود که اولین محموله از اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در اختیار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ قرار می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:  همه شایعات درباره مشخصات گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

 

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که نامزد دریافت اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام خواهد بود، گوشی قابل انعطاف گلکسی ایکس است. به خصوص با صحبت‌هایی که اخیرا DJ Koh، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ انجام داد، این احتمال بسیار زیاد است که گلکسی X نیز در اوایل سال ۲۰۱۸ با این تراشه قدرتمند جدید خودنمایی کند.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده و بر اساس شواهد موجود، اولین تراشه‌های ۷ نانومتری کوالکام، سامسونگ، اپل و هواوی در اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی خواهند شد و احتمالا گوشی‌های هوشمندی که در اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شوند، این نوع تراشه‌ها را در اختیار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

مطلب اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام یک تراشه ۱۰ نانومتری خواهد بود برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.