اسنپدراگون ۸۱۰ در اکسپریا Z5 کامپکت نیز مشکل آفرید!

 

همان طور که می‌دانید کمپانی سونی در اکسپریا +Z3 یا همان اکسپریا Z4 به دلیل گرمای بیش از حد پردازنده در بد مخمصه‌ای گرفتار شد و البته در نسخه‌های بعدی شاهد یک هشدار بودیم که در صورت افزایش دما، گوشی را مجبور به خاموش شدن می‌کرد اما با این وجود کمی عجیب است که سونی در نسل‌های جدید پرچم‌داران خود نیز از همین پردازنده استفاده کرده و محصولاتی نظیر اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 کامپکت و اکسپریا Z5 پریمیوم هر سه از پردازنده اسنپدراگون 810 استفاده می‌کنند.

qualcomm-snapdragon-810-large

البته سونی اعلام کرده که تلاش‌هایی را برای کاهش دمای این پردازنده در محصولات جدید خود کرده است اما گویا مشتریان این سه اسمارت فون بر این باور نیستند. بر اساس گزارشی که امروز از سوی چین منتشر شد سونی اکسپریا Z5 کامپکت با افزایش دما دچار مشکلاتی شده و حتی بخش لمسی نمایشگر نیز از کار افتاده و دستورات کاربر اجرا نمی‌شوند و البته برخی از کاربران بر این باور هستند که حتی رستارت گوشی نیز در این مواقع همیشه راه‌گشا نیست.

با این اوصاف سونی می‌بایست یک به‌روز رسانی را منتشر کند و البته گویا همچون همیشه راه حل اصلی، کاهش قدرت پردازنده برای کنترل دمای آن خواهد بود و البته این راه حل نیز تنها یک مُسَکِن است. در حال حاضر کمپانی‌های زیادی برای دوری از مشکل پردازنده اسنپدراگون 810 به سمت اسنپدراگون 808 رفته‌اند که شش هسته‌ای است و پردازش‌های گرافیکی آن نیز توسط Adreno 418 انجام می‌شود؛ ال‌جی نیز یکی از آن کمپانی‌هاست و غول مالتی مدیای جدید این شرکت به نام ال‌جی V10 با اسنپدراگون 808 عرضه شده است.

البته از مشکل افزایش دمای بیش از حد اکسپریا Z5 کامپکت و عمل نکردن قابلیت لمس نمایشگر ویدیویی تهیه شده که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نوشته اسنپدراگون 810 در اکسپریا Z5 کامپکت نیز مشکل آفرید! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.