افزایش فروش چشمگیر هواوی در اوضاع نابسامان شرکت‌های رقیب

فروش گوشی‌های هواوی

بسیاری از شرکت‌های آماری هنگامی که می‌خواهند اطلاعاتی را در خصوص بازار گوشی‌های هوشمند منتشر کنند، به پنج شرکت برتر در این حوزه می‌پردازند و همان طور که اطلاع دارید، چند وقتی می‌شود که پنج شرکت برتر در تولید گوشی‌های هوشمند دچار تغییر نشده‌اند و نام جدیدی نتوانسته خود را به جمع آنها برساند.

اما گزارش جدیدی توسط Omdia منتشر شده است که به ما نشان می‌دهد اوضاع آنگونه که ما می‌بینیم، نیست. در واقع هنگامی که به جای پنج شرکت برتر، به ده شرکت برتر در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اوضاع آن طور که می‌گویند هم بد نیست.

گزارش منتشر شده توسط Omdia بر پایه گزارش سه ماهه مالی سوم سال میلادی جاری است. براساس این گزارش، بازار گوشی‌های هوشمند به صورت کلی در بازه زمانی یاد شده حدود 7.6 درصد کاهش داشته و به 301.2 میلیون دستگاه رسیده است. با پنج شرکت برتر که آشنایی کافی داریم: سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو و ویوو. در بین این شرکت‌ها فقط اپل توانسته است که میزان فروش خود را 2.6 درصد افزایش دهد.

همان طور که در نیمه دوم جدول زیر مشاهده می‌کنید، اوضاع در نیمه دوم جدول متفاوت است. شرکت Transsion در رتبه ششم برترین تولیدکننده‌های اسمارت‌فون قرار دارد. این شرکت به خودی خود چندان شناخته شده نیست، اما برندهای زیرمجموعه آن تا حد زیادی نام آشنا هستند که از آن جمله می‌توان به تکنو، اینفینیکس و آیتل اشاره کرد.

فروش گوشی‌های هواوی

برندهای تکنو و اینفینیکس به شدت در حال رشد و تسخیر بازار هستند و نام و اعتباری برای خود دست و پا کرده‌اند؛ هر چند که براساس گزارش Omdia فروش شرکت Transsion در سه ماهه مالی سوم سال با کاهش 21.7 درصدر روبرو بوده است. این میزان بسیار بیشتر از میانگین افت کاهش فروش است.

در این بین باید اشاره‌ای هم به شرکت آنر کرد که در این بازار بد تنها 2.1 درصد افت فروش داشته است. اما از همه جالب‌تر شرکت هواوی است. شرکت چینی توانسته فروش خود را 48.3 درصد افزایش بدهد و با 8.6 میلیون گوشی هوشمند، جایگاه دهم را به خود اختصاص دهد. تحلیل‌گران بازار اعتقاد دارند که فروش هواوی و آنر در کشور خودشان به شدت افزایش یافته است و همین مسئله جایگاه آنها را در بازار گوشی‌های هوشمند تثبیت کرده است.

زمانی فروش گوشی‌های هواوی به اندازه‌ای رسیده بود که بسیاری عنوان کرده بودند این شرکت چینی به زودی حتی جایگاه سامسونگ در صدر جدول را نیز تصاحب خواهد کرد، اما بروز اتفاقاتی به تبع رابطه نامطلوب چین و آمریکا باعث شد تا هواوی جایگاه پیشین خود را در بازارها از دست بدهد. هر چند که می‌توان گفت با این میزان فروش و آمار مثبت به نظر می‌رسد که اژدهای چینی یک بار دیگر بیدار شده است.

نوشته افزایش فروش چشمگیر هواوی در اوضاع نابسامان شرکت‌های رقیب اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.