افشای تصاویر اسمارت‌فون‌های آینده سری اکسپریا با طراحی تمام‌صفحه!

تصاویری از ۲‌ گوشی هوشمند جدید سری اکسپریا لو رفته که از طراحی معمول تمام‌صفحه و بدون حاشیه بهره می‌برند. این تصاویر از سوی وب‌سایت GizChina.com منتشر شده‌اند؛ موضوعی که به ما اطمینان می‌دهد که تصاویر مذکور واقعی بوده و نمونه‌های رندر شده نیستند.

این دو دستگاه نه تنها با دستگاه‌های اکسپریای فعلی متفاوت به‌نظر می‌رسند؛ بلکه با یکدیگر نیز تفاوت‌هایی دارند. یکی از دستگاه‌ها با استفاده از طراحی مشبک بلندگو در بخش فوقانی و تحتانی قسمت جلویی گوشی، دارای طراحی ۴ گوشه‌ای کنونی سری اکسپریا است. در قسمت پشتی گوشی، شاهد انحنایی منحصربه‌فرد با سطح مات و براق هستیم که مناطق مات، نیم‌دایره‌هایی را در قسمت‌های بالایی و پایینی گوشی ایجاد کرده‌اند. قسمت براق که در مرکز قرار گرفته، ظاهرا جنس شیشه‌ای دارد و در بخش زیرین آن، یک حسگر اثر انگشت قرار گرفته است. ۲ ماژول دوربین به شکل عجیبی از یکدیگر جدا شده‌اند که احتمالا یکی از آن‌ها تنها سنسوری عمقی است؛ زیرا در غیر این صورت، این فاصله زیاد به اختلاف میدان‌دید بسیار بیش‌تری منتهی خواهد شد.

دستگاه دیگر، مشخصا دارای لبه‌های گرد شده و با انحنای بیش‌تر است؛ اما اسپیکرهای استریوی این گوشی، از طراحی مشابه با مدل دیگر در پنل جلویی استفاده می‌کنند. این گوشی در بخش پشتی خود دارای طراحی فلزی یکنواخت و سنسور اثر انگشت برجسته‌ای بوده که در مرکز آن قرار گرفته است. در بخش فوقانی و سمت چپ، یک سیستم دوربین دوگانه به همراه فلاشی در کنار آن قرار دارد. هر دو گوشی، مجهز به نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۴K و نسبت تصویر ۱۸:۹ هستند. همچنین این دو گجت از اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده می‌کنند و مجهز به ۶ گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ هستند.

باید به این حقیقت اشاره کرد که طراحی این اسمارت‌فون‌ها، ناقص و سطحی به‌نظر می‌رسد. اگرچه طراحی عجیب و غریب این گوشی‌ها، تقریبا به نفع آن‌هاست؛ زیرا هرکسی که اهل تظاهر باشد، معمولا طراحی این گوشی‌ها را قابل‌قبول یا نزدیک به طراحی‌های فعلی سری اکسپریا نشان خواهد داد. البته در مورد این سبک از طراحی نبایستی چندان مطمئن بود و احتمالا در رویداد CES یا کنگره جهانی موبایل (MWC)، نسبت به این موضوع اطمینان پیدا خواهیم کرد.

نوشته افشای تصاویر اسمارت‌فون‌های آینده سری اکسپریا با طراحی تمام‌صفحه! اولین بار در پدیدار شد.