ال‌جی موفق به ثبت رکورد درآمدی جدید پس از خروج از بازار جهانی اسمارت‌فون شد

ال‌جی الکترونیکس در مقطعی از زمان، یکی از برندهای معروف در بازار جهانی اسمارت‌فون به‌شمار می‌رفت. این شرکت طی سالیان اخیر به تدریج میدان رقابت را به تولیدکنندگان چینی واگذار کرده است. سال گذشته ال‌جی از بازار جهانی اسمارت‌فون کناره‌گیری کرد. بازده عملکردی کمپانی کره‌ای پس از رها نمودن کسب‌وکار زیان‌ده خود نه‌تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز پیدا کرده است. درآمد تولیدکننده کره‌ای در سال 2021 برای نخستین بار از مرز 70 تریلیون وون (58.4 میلیارد دلار) فراتر رفت.

چند روز قبل شرکت ال‌جی گزارش اولیه عملکرد خود طی سال 2021 را منتشر کرد. درآمد سالیانه این شرکت به رقم 74.72 تریلیون وون رسید. این رقم تقریبا معادل با 62.3 میلیارد دلار است. بدین‌ترتیب درآمد سالیانه ال‌جی در مقایسه با سال قبل رشد 28.7 درصدی را تجربه نموده و برای نخستین بار از مرز 70 تریلیون وون فراتر رفته است.

این رقم فراتر از انتظارات تحلیل‌گران است. با این‌حال سود عملیاتی سالیانه ال‌جی تنها برابر با 3.87 تریلیون وون بود. این رقم تقریبا معادل با 3.2 میلیارد دلار بوده و در مقایسه با انتظارات بازار 1 درصد کمتر است.

آخرین گزارش درآمدی منتشر شده توسط ال‌جی نشان می‌دهد که کناره‌گیری کمپانی از کسب‌وکار اسمارت‌فون به بهبود وضعیت مالی ال‌جی کمک کرده است. این کمپانی اکنون بر بازارهای دیگری تمرکز نموده است؛ حوزه‌هایی که سودآوری آن‌ها در مقایسه با کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند بیش‌تر است.

ال‌جی برای ادامه فعالیت در بازار اسمارت‌فون دچار مشکل شد

شرکت ال‌جی با مشکلاتی جدی در بازار اسمارت‌فون مواجه شد و پس از یک سری زیان‌های متوالی در بازار چین بالاخره به ناچار از بازار بسیار رقابتی گوشی‌های هوشمند چین کناره‌گیری کرد. مدتی بعد برند کره‌ای همین تصمیم را در مقیاس جهانی نیز عملی کرد. سال گذشته ال‌جی خبر تعطیلی تدریجی کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود را رسما تائید کرد.

ال‌جی در ماه جولای سال گذشته فرآیند تعطیلی کسب‌وکار جهانی اسمارت‌فونی خود را به‌طور رسمی به پایان رساند. با این‌حال بسیاری از هندست‌های این شرکت کماکان در بازار قابل دسترس هستند. این هندست‌ها همواره از به‌روزرسانی‌های منظم بهره‌مند خواهند شد. ال‌جی اعلام کرده که خدمات پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را در اختیار مشتریان فعلی هندست‌های خود قرار خواهد داد و بازه زمانی ارائه خدمات از یک منطقه تا منطقه‌ای دیگر متفاوت خواهد بود. بعلاوه ال‌جی در وبسایت کره‌ای این شرکت به تشریح طرح به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود پرداخته است.

ال‌جی آپدیت‌های سیستم‌عامل اندروید 11 را برای کلیه مدل‌های پیش‌تر اعلام شده خود منتشر کرده است. مهم‌تر از آن کمپانی به‌روزرسانی اندروید 12 را برای تعدادی از گجت‌های خود منتشر خواهد کرد. با این‌حال کمپانی روی این به‌روزرسانی کار چندانی را انجام نداده و آپدیت آینده به لحاظ فنی مشابه نسخه خام اندروید 12 گوگل خواهد بود.

این شرکت پیش‌تر به‌روزرسانی اندروید 11 را برای چندین دستگاه خود از جمله ال‌جی Velvet، ال‌جی V60 ThinQ و ال‌جی G7 منتشر کرد. سایر هندست‌های دریافت‌کننده این آپدیت شامل ال‌جی G8X، ال‌جی G8S، ال‌جی Velvet 4G، ال‌جی Wing، ال‌جی K52 و ال‌جی K42 هستند. چنان‌چه این شرکت واقعا قادر به انتشار به‌روزرسانی اندروید 12 باشد؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که آپدیت مذکور صرفا برای پرچم‌دارانی عرضه شود که به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 10 در اختیار کاربران قرار گرفته باشند. این اسمارت‌فون‌ها شامل ال‌جی Velvet، ال‌جی V60 ThinQ و ال‌جی Wing هستند.

نوشته ال‌جی موفق به ثبت رکورد درآمدی جدید پس از خروج از بازار جهانی اسمارت‌فون شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.