بازاریابی از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی؟ بررسی مزایا و  معایب

امروزه در عصر تکنولوژی روش های بازاریابی بسیار زیادی وجود دارد. اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می کند و بسیار جای بحث دارد این است که بازاریابی از طریق سایت بهتر است یا از طریق شبکه های اجتماعی؟ جواب این سوال این است که هرکدام به نوبه خود مزایا و معایبی دارند اما نسبت به نوع بازاریابی باید یک انتخاب درست انجام بدهیم. پس در ادامه به بررسی هرکدام از این پلتفرم ها و نوع بازاریابی در آن ها می پردازیم.

بازاریابی از طریق سایت

داشتن یک وبسایت برای چه کسانی نیاز است ؟ جواب تمامی سوالاتی که در مورد این موضوع پرسیده می شود به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. به عنوان مثال برای محصولات احساسی مانند لباس یا جواهرات و بدلیجات، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام کارساز تر هستند اما برای ارائه خدماتی همچون تعمیر آسانسور یا فروش قطعات آن، داشتن وب سایت مناسب تر است. همانطور که می دانید، اگر هر چقدر هم برای ساخت سایت خود هزینه کرده باشید و سایت شما از هر نظر بی نقص باشد، بدون انجام فرآیند سئو، سایت شما فقط یک کاتالوگ می باشد که محصولات و خدمات شما را نشان میدهد . برای آنکه بتوانید از سایت خود بازخورد مناسبی داشته باشید باید بدانید که سئو سایت نیاز شما محسوب می شود.

 

راه های بازاریابی از طریق سایت

سئو سایت

سئو به معنی بهینه سازی موتور های جست و جو می باشد که در آن سایت شما از هر لحاظ با توجه به فاکتور های موتور های جست و جو بهینه می شود تا بتواند به صفحه اول به سپس به لینک های برتر گوگل با کلمه هایی هدفمند راه پیدا کند. به عنوان مثال در حوزه فروش قطعات آسانسور، کلمات فروش شما مشخص است برای همین می توانید با انجام سئو سایت در مدت زمان 8 ماه به صفحه اول گوگل  راه پیدا کنید اما این موضوع بسیار مهم است که شرکتی که خدمات سئو سایت را از آن دریافت می کنید از انجام روش های سئو کلاه سیاه پرهیز کند چرا که به وب سایت شما لطمه می زند.

مزایا

بازاریابی هدفمند بر روی کلمات فروش

ماندگاری پس از اتمام دوره

معایب

مدت زمان طولانی

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یکی دیگر از راه های بازاریابی از طریق سایت به حساب می آید که بسیاری نیز آن را انتخاب می کنند. اما در حقیقت تبلیغات در گوگل و سئو سایت مکمل یکدیگر محسوب می شوند. تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز راهی سریع تر از سئو سایت برای دیده شدن وبسایت شما می باشد اما بدی آن این است که موقتی است و شما برای ماندگاری در رتبه های بالا باید هزینه بپردازید. حتما شما هم زمانی که کلمه ای را در گوگل جست و جو کرده اید، وبسایت هایی بالاتر از رتبه های برتر به شما نمایش داده شده که پیشوند AD دارند؛ این وبسایت ها برای آن کلمه ای که شما سرچ کرده اید از تبلیغات در گوگل استفاده کرده اند. در این نوع از بازاریابی شما برای کلمه ای مشخص بر حسب لیر ترکیه نسبت به سختی آن کلمه هزینه ای به خود گوگل پرداخت می کنید تا در یک بازه زمانی مشخص وبسایت شما را با آن کلمه نمایش دهد.

مزایا

بازدهی سریع

بازاریابی هدفمند بر روی کلمات فروش

معایب

موقتی بودن

هزینه نسبتا بالا

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

قدرتمند ترین شبکه اجتماعی اینستاگرام است پس بهترین گزینه نیز برای تبلیغات و بازاریابی می باشد. اگر می خواهید در حوزه دیجیتال بازاریابی انجام دهید، لینکدین گزینه مناسب تری است چرا که کاربران آن همگی در این حوزه فعالیت دارند اما برای بازاریابی محصولاتی همچون پوشاک، جواهرات، بدلیجات و … اینستاگرام بهترین گزینه می باشد. بازاریابی از طریق اینستاگرام نیز روش های متفاواتی دارد.به عنوان مثال شما می توانید از پروموشن خود اینستاگرام استفاده کنید. در این روش شما بر روی محصولی به انتخاب خود یک تبلیغات هدفمند انجام می دهید. می توانید انتخاب کنید که چه کسانی و چه جنسیتی در چه بازه ینی در کدام محدوده و با چه علایقی آن پست شما را ببیند. خوبی این روش این است که بسیار هدفمند بوده و بازدهی خوبی را دارد اما از معایب آن می توانیم به هزینه بالای آن و موقتی بودن آن اشاره کنیم چرا که بعد از دوره پروموشن همچنان کسی پیج شما را آنچنان نمی شناسد. یکی دیگر از روش های بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی این است که از خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به این گونه افرادی متخصص در این زمینه مدیریت پیج شما را بر عهده می گیرند و می دانند که چکونه باید پیج شما را به بازدهی خوبی برسانند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته بازاریابی از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی؟ بررسی مزایا و  معایب اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.