امکان دسترسی به کورتانا از طریق لاک اسکرین برای کاربران اندروید فراهم شد

امکان دسترسی به کورتانا از طریق لاک اسکرین برای کاربران اندروید فراهم شد

اخیرا شاهد ارایه یک به‌روزرسانی بسیار خوب برای کورتانا در سیستم‌های iOS و اندروید از سوی مایکروسافت بوده‌ایم که طراحی زیباتر و ساده‌تری را برای کاربر به ارمغان آورده است. اگر از کورتانا در دستگاه‌های اندرویدی خود استفاده می‌کنید قطعا از شنیدن این خبر که در آپدیتی جدید می‌توانید از طریق لاک اسکرین خود به آن دسترسی داشته باشید، خوشحال خواهید شد. در به‌روزرسانی که در آینده منتشر خواهد شد کاربران اندروید می‌توانند در صفحه قفل خود با یکبار کشیدن دست بر روی نمایشگر به کورتانا دسترسی پیدا کنند.

این قابلیت جدید در نسخه بتا برنامه کورتانا برای کاربران نسخه آزمایشی در سیستم‌عامل اندروید ارایه شده و باید برای ارایه نسخه رسمی آن تا چند هفته دیگر صبر کرد. پس از نصب این به‌روزرسانی جدید و اجرا کردن برنامه با پیغام “اجرای کورتانا در لاک اسکرین” روبرو خواهید شد و با لمس گزینه “اضافه کردن کورتانا به لاک اسکرین” به این ویژگی دسترسی پیدا می‌کنید. بعد از انجام مراحل ذکر شده، لوگو کورتانا را در زیر نمایشگر قفل خود مشاهده خواهید کرد که برای دسترسی به آن باید لوگو موردنظر را به سمت چپ یا راست بکشید که در اصل همانند دسترسی به دوربین در صفحه نمایش قفل بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی است. از طریق پنل کورتانا در نمایشگر قفل خود قادر به دریافت به‌روزرسانی و پرسش سوال از کورتانا خواهید بود.

یکی از ویژگی‌های خوب این به‌روزرسانی امکان استفاده از آن در نمایشگر قفل تمامی دستگاه‌های اندرویدی است و برای دسترسی به آن نیازی به پاک کردن برنامه‌های شخصی خود برای لاک اسکرین ندارید.

باید به این نکته اشاره کنیم که برای دسترسی به کورتانا در نمایشگر قفل خود نیازی به بازکردن قفل دستگاه نداشته و به‌صورت تئوری تمامی افراد می‌توانند بدون باز کردن قفل دستگاه به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. اگر خواهان جلوگیری از این مسئله هستید، باید چنین قابلیتی را غیرفعال کنید. احتمالا در به‌روزرسانی‌های آینده، مایکروسافت اطلاعات مهم را از دسترس کورتانا در نمایشگر قفل دستگاه پنهان خواهد کرد.

نوشته امکان دسترسی به کورتانا از طریق لاک اسکرین برای کاربران اندروید فراهم شد اولین بار در پدیدار شد.