انتشار مشخصات گلکسی A24 طرفداران را ناامید کرده است

مشخصات گلکسی A24

به لطف یکی از نشریات ویتنام، مشخصات گلکسی A24 پیش از رونمایی رسمی لو رفته است و این روزها اخبار و شایعات پیرامون این گوشی زیاد است. هندست پایین‌رده سامسونگ جایگزینی برای گوشی گلکسی A23 نسخه 5G به حساب می‌آید که مدت زمان زیادی از ورودش به بازار نمی‌گذرد.

اسمارت‌فون جدید کره‌ای‌ها با صفحه نمایش امولد می‌آید، اما مشخصات درونی آن تعریفی ندارد. براساس اطلاعات منتشر شده، گلکسی A24 مجهز به یک صفحه نمایش امولد 6.4 اینچی خواهد بود. در این صورت صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با صفحه نمایش ال‌سی‌دی 6.6 اینچی گلکسی A23  مقدار کمی کوچک‌تر شده است. اطلاعات دقیقی در مورد نرخ تازه‌سازی این صفحه نمایش در دست نیست، اما به احتمال فراوان شاهد نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی باشیم؛ به مانند آن چه که در گلکسی M53 به کار رفته است.

دوربین این هندست از سه لنز تشکیل می‌شود. دوربین اصلی گلکسی A24 یک لنز 48 مگاپیکسلی خواهد بود که از OIS نیز بهره‌مند است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو ترکیب دوربین سه‌گانه این هندست را تشکیل می‌دهند. یک لنز 16 مگاپیکسلی آپگرید شده هم به عنوان دوربین سلفی مورد استفاده قرار گرفته است.

چیزی که بعد از انتشار مشخصات گلکسی A24 طرفداران را ناامید کرد، مشخصات پردازنده آن بود؛ جایی که اعلام شد چیپست هشت هسته‌ای اگزینوس 7904 قلب تپنده این دستگاه خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع که چرا طرفداران از شنیدن این خبر سرخورده شده‌اند، باید به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ برای گلکسی M20 که سال 2019 عرضه کرد، از این پردازنده استفاده کرده بود.

مشخصات گلکسی A24

گفته می‌شود مدل پایه این گوشی با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. وجود باتری 4000 میلی‌آمپری هم از جمله نقاط ضعف این گوشی محسوب می‌شود. البته اطلاعات مربوط به باتری فعلاً توسط فاش‌کننده اطلاعات تایید نشده است.

خبری در خصوص تاریخ عرضه این گوشی در دست نیست، اما با توجه به این که گوشی گلکسی A23 نسخه 5G ماه گذشته میلادی به بازار آمریکا راه پیدا کرده است، احتمالاً ارائه این گوشی که جایگزین هندست نامبرده به حساب می‌آید، اوایل سال آینده میلادی باشد. پس می‌توان امیدوار بود که سامسونگ با توجه به واکنش طرفداران به مشخصات گلکسی A24 تغییراتی را در آن به وجود آورد.

نوشته انتشار مشخصات گلکسی A24 طرفداران را ناامید کرده است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.