انتشار ویدئو تبلیغاتی از کوچک‌ترین کنسول مایکروسافت با نام ایکس باکس سری S

ساعاتی پیش کمپانی مایکروسافت به کلیه شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون قیمت‌گذاری کنسول ایکس‌باکس سری S پایان داد. این کمپانی در حساب‌کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که کنسول فوق با برچسب قیمتی 299 دلاری عرضه خواهد شد. متاسفانه مایکروسافت به پیکره‌بندی کنسول گیمینگ آینده خود هیچ اشاره‌ای نکرد. با این‌حال اکنون ویدیوی جدیدی از ایکس‌باکس سری S از طریق اینترنت در حال انتشار است و این ویدیو از برخی ویژگی‌های کنسول نسل بعدی رونمایی می‌کند. بر اساس محتوای ویدیوی منتشر شده در شبکه اجتماعی Weibo این کنسول کوچکترین مدل در تاریخ عرضه ایکس‌باکس به‌شمار خواهد رفت. ویدیوی مذکور ادعا می‌کند که اندازه ایکس‌باکس سری S در مقایسه با ایکس‌باکس سری ایکس حدودا 60 درصد کوچکتر است.

بعلاوه این دستگاه یک نسخه کاملا دیجیتالی است که از اجرای بازی‌ها با رزولوشن 1440p و حداکثر سرعت 120 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. بعلاوه این کنسول از فناوری ردیاب پرتوی، نرخ نوسازی متغیر و تاخیر بسیار پایین پشتیبانی خواهد کرد. همچنین این کنسول به‌همراه 512 گیگابایت حافظه SSD داخلی و قابلیت پخش محتوای 4K روانه بازار خواهد شد.

با توجه به تائید رسمی قیمت‌گذاری ایکس‌باکس سری S انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد انتشار جزئیات رسمی بیش‌تری پیرامون مشخصات سخت‌افزاری این کنسول باشیم. با این‌حال بسیاری از کارشناسان دست روی دست نگذاشته و در خصوص ویژگی‌ها و امکانات ایکس‌باکس سری S گمانه‌زنی‌هایی را مطرح نموده‌اند.

گمانه‌زنی‌ها در خصوص کنسول ایکس‌باکس سری S شرکت مایکروسافت

از جنبه عملکرد انتظار می‌رود که ایکس‌باکس سری S به سطح کارآیی معادل 4 ترافلاپ دست پیدا کند. اگرچه این رقم در مقایسه با ایکس‌باکس وان ایکس کمتر است؛ اما به لطف استفاده از معماری RDNA عملکرد واقعی کنسول در زمینه گیمینگ فراتر از ایکس‌باکس وان ایکس خواهد بود. با این‌حال کارآیی ایکس‌باکس سری X به 12 ترافلاپ خواهد رسید. ایکس‌باکس سری S احتمالا به ارزان‌ترین کنسول نسل آینده ایکس‌باکس برای کاربران تازه‌کار تبدیل خواهد شد. این محصول ضمن حفظ قیمت‌گذاری مطلوب خود از حافظه NVME SSD با پیشرفت قابل‌توجه در مقوله سرعت بهره خواهد برد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این کنسول با اسم رمز “Lockhart” از معماری Zen+Navi استفاده می‌کند.

همچنین برخی گزارشات ادعا می‌کنند که ایکس‌باکس سری S از تراشه Ryzen APU با فرکانس کاری 4 گیگاهرتز بهره‌برداری خواهد کرد. این کنسول مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم است که 12 گیگابایت آن به کارت گرافیکی و 4 گیگابایت آن به لایه سیستم‌عامل اختصاص یافته است.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها هر 2 کنسول سری S و سری X به‌صورت همزمان روانه بازار خواهند شد. با توجه به برخی گزارشات مخابره شده فروش این کنسول‌ها از روز 10 نوامبر (20 آبان‌ماه) آغاز می‌شود. مشتریان در کنار پرداخت بهای اصلی کنسول‌ها می‌توانند از طریق پرداخت ماهیانه در طرح Xbox All Access عضویت پیدا کنند.

مطابق روال معمول در خصوص قیمت‌گذاری ایکس‌باکس سری X نقطه نظرات ضد و نقیضی وجود دارد. به باور برخی کارمندان این کنسول با قیمت‌گذاری مناسب عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که بعضی دیگر قیمت‌گذاری آن‌را غیرمنطقی می‌دانند. در واقع ارزش این محصول با توجه به عملکرد واقعی آن تعیین خواهد شد.

نوشته انتشار ویدئو تبلیغاتی از کوچک‌ترین کنسول مایکروسافت با نام ایکس باکس سری S اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.