اولین مصاحبه وزیر ارتباطات پس از بازگشت از روسیه

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نمایشگاه هم‌افزایی برای مدیریت ایران 1401 در خصوص توافقات انجام شده در سفر روسیه صحبت کرد.

زارع‌پور در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای سفر روسیه گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که محصولات ایرانی که محصولات باکیفیتی هم هستند در کشورهای دیگر عرضه کنیم. در سفر روسیه این اتفاق افتاده و حدود 30 شرکت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصولات خود را عرضه کردند. البته پیش از سفر مذاکراتی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: در این سفر با انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد برای عرضه محصولات حوزه سخت‌افزار مانند سوئیچ، تجهیزات شبکه و توانمندی‌های حوزه نرم افزار انجام شد که البته این مسیر همچنان ادامه دارد.

وزیر ارتباطات در خصوص عرصه محصولات فناوری به دیگر کشورها گفت: ما با تمام کشورهایی که بتوانیم در این حوزه همکاری داشته باشیم، وارد مذاکره می‌شویم، محصولات ما به قدری با کیفیت هستند که همگی در شبکه ارتباطی خودمان کار می‌کند و قابلیت این را دارد که به کشورهای دیگر عرضه شود.

وی درباره حواشی پیش آمده در سفر روسیه، تصریح کرد: مایه افتخار است که محصولات ایرانی به قدری باکیفیت هستند که شرکت‌های روسی که در حوزه فناوری رتبه بالای دارند نیز برای استفاده از محصولات ما قرارداد بستند و شرکت‌ها از آن‌ها پیش پرداخت دریافت کردند. اما متاسفانه برخی این دستاوردها را ندیدند و به حواشی پرداختند.

 

نوشته اولین مصاحبه وزیر ارتباطات پس از بازگشت از روسیه اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.